Klasy mistrzowskie
To kilka dni pracy w zamkniętej grupie osób, pod okiem doświadczonego pedagoga, które zwykle kończą się pokazem pracy w procesie.
Jacek Owczarek
Improwizacja
Improwizacja sceniczna to dla mnie tworzenie przedstawienia w czasie rzeczywistym. Umiejętność obserwowania i korzystania z narzędzi pozwala podejmować decyzje podczas improwizacji, stopniować i różnicować swoje działania, komponować ruch w czasie i przestrzeni, budować tematy, dialogować z muzyką, przestrzenią, pojawiającymi się wrażeniami, emocjami i przeżyciami oraz działaniami partnerów.
Warsztat odpowiada na takie pytania jak:
– czym jest dramaturgia tańca
– jak z jednego ruchu tworzyć większą kompozycję ruchową
-jak układać sekwencje, by tworzyły spójną całość ?
Praktyczne narzędzie do budowania postaci ruchem – omówienie jakości ruchowych.
Praktyczne ćwiczenia nad dramaturgicznym rozwojem jakości ruchowych (użycie gradacji/ przeciwieństwa i wariacji)
Wybór indywidualnych jakości ruchowych.
Budowa przebiegu dramaturgicznego na podstawie gradacji i wariacji.
ZAR Compact
ZAR Compact to okazja do zgłębienia tajników pracy twórczej Teatru ZAR. To integracja treningu fizycznego i praktyk wokalnych – praca z partnerem, z wyobraźnią, z pieśniami,
z uważnością ciała, z percepcją – odwołująca się do ekspresji ciała aktora, umiejętności słuchania, z którą nierozerwalnie wiąże się głęboka fizyczna oraz wokalna koncentracja. W pracy skupimy się na zgłębieniu różnorodnych kierunków praktyki, opracowanych i rozwijanych przez aktorów Teatru ZAR. Poszczególne ścieżki, przenikając się wzajemnie, łączą ze sobą elementy treningu wokalnego, fizycznego, wyobraźni oraz koncentracji. Warsztaty skierowane są do aktorów, tancerzy, muzyków, performerów, instruktorów teatralnych i animatorów.