Sylwetki pedagogów

Do prowadzenia warsztatów i zajęć podczas festiwalu są zapraszani czołowi polscy i zagraniczni pedagodzy. Zapoznaj się z kadrą pedagogiczną tegorocznej edycji.

Natalia Iwaniec

GaGa Dancers -Masterclass + rozruchy

Certyfikowana nauczycielka Gaga od 2012 roku, choreografka i tancerka. Pracowała jako nauczycielka i choreografka w takich zespołach i szkołach wyższych jak Rambert Dance Company, The Place czy Trinity Conservatory of Music and Dance w Londynie, National Dance Company Wales w Cardiff, jak i na festiwalach w całej Europie, m.in. International Dance Week Budapest. Obecnie Natalia pracuje jako niezależna artystka, która rozwija swój choreograficzny język w pracy z tancerzami i aktorami. W czerwcu 2024 miała miejsce premiera nowego spektaklu Teatru Migro TAJNIKI do którego Natalia tworzyła choreografię. 

Beata Marecka - Zehetbauer

TANIEC SZTUKĄ CODZIENNOŚCI – kreatywna ścieżka w oparciu o metodę Life/Art Process® Anny i Darii Halprin  – Masterclass + lekcje

Tamalpa Teacher Training Graduate (Tamalpa Institute USA); nauczycielka improwizacji ruchu, symboliki ciała i eksperymentalnego teatru tańca  (Instytut Dynamiki Tańca i Ruchu, Essen), instruktorka tańca kreatywnego w oparciu o teorię ruchu R. Labana (Freies Musikzentrum, Monachium) oraz rytmiki (Bildungswerk Rhythmik e.V.),absolwentka dwuletnich studiów nad ruchem w systemie Rosalii Chladek ®). Od wielu lat nauczycielka tańca kreatywnego oraz rytmiki w Szkole Muzycznej (Berndorf/Austria), kulturoznawczyni (Uniwersytet Wrocławski). 
Prowadzi projekty oraz regularne kursy i warsztaty rozwoju osobistego poprzez taniec i pracę z ciałem dla dorosłych, w tym także dla osób niepełnosprawnych oraz seniorów  w Austrii i w Polsce.

Iwona Olszowska

Kreatywne zastosowanie Metody BMC – ścieżka twórcza

Tancerka, improwizatorka, choreograf i nauczyciel tańca. Jest pedagogiem Somatic Movement wg metody Body Mind Centering; założycielka i dyrektor artystyczny Experimental Dance Studio EST w Krakowie. Tańczy, występuje i uczy na festiwalach i warsztatach w całej Europie. Występowała na Festiwalu Improwizacji w Judson Church w Nowym Jorku, na Uniwersytecie George Washington oraz w Dartington College w Anglii. Obecnie uczy w takich instytucjach jak Hurtownia Ruchu, Akademii Muzycznej w Krakowie oraz w Łodzi i innych.

Jej praktyka artystyczna i pedagogiczna czerpie z technik tańca współczesnego i metod somatycznych. Kształciła się m.in. u Milan Kozanek, Rey Chunk, Eckhard Muller, Yaniv Mintzer, Benno Voorham, Steve Bats, Joerg Hassman, Adrian Russi and Nancy Stark Smith. Uczestniczyła w zajęciach także na Uniwersytecie George Mason, Uniwersytecie Alabama oraz Uniwersytecie Calgary. Jej twórczość obejmuje prace choreograficzne, projekty improwizacyjne, site-specific, a także współpracę z muzykami. Ostatnio współpracowała z muzykiem Marcinem Janusem i designerem Grzegorzem Kaliszukiem, jak również współpracowała nad projektami improwizacyjny z Renatą Piotrowską, Michaelem Schumacherem, Natalią Iwaniec, Anną Haracz i Pawłem Koniorem.

 

Ksenia Opria

Wiry, przepływy i prądy: ruchome formy w przestrzeni – ścieżka twórcza + lekcje

Urodzona w Kijowie, obecnie mieszka w Warszawie, studiowała w Finlandii, związana z Izraelem. Od 2010 roku praktykuje kontakt improwizację, od 2014 jest absolwentką “Education in dance and somatics” (ISLO, Joensuu), w 2019 ukończyła szkolenie metodą Ilana Leva. Jest kuratorką i producentką wydarzeń opartych na pracy somatycznej dla osób z różnych środowisk. Współtworzy projekt Moving-into-Soft-Skills . Duet Kseni Opri i Lindy Bufali:„Kontakt Improwizacja jest dla mnie źródłem doświadczeń, nauki i praktyki. Ostatnio fascynuję mnie sposób, w jaki ruch tworzy formy i wzory. Niewidzialną architekturę życia”.

Ditte Berkeley

Voice tale. Speaking song – ścieżka twórcza

Ditte Berkeley (Dania, Wielka Brytania) wychowała się w Hiszpanii. W 2001 roku ukończyła Rose Bruford College of Speech and Drama w Londynie. Od tego czasu jest czołową aktorką i współtwórczynią Teatru ZAR we Wrocławiu, występując w jego pracach i biorąc udział w licznych wyprawach. Wśród przedstawień znalazły się tryptyk składający się z Ewangelii dzieciństwa, Cesarskiego cięcia i Anhelli: Powołanie, Armine, Sister i Anhelli. The Howl oraz ostatnio Medee/ Mojry.

Od 2006 roku Ditte współpracuje z Instytutem Grotowskiego we Wrocławiu jako badaczka w dziedzinie głosu. Oprócz tego, że jest praktykiem teatralnym, była inicjatorką i dyrektorem artystycznym cyklicznego projektu VoicEncounters we Wrocławiu. W 2009 roku, we współpracy z CPR (Walia), współorganizowała międzynarodowy festiwal Giving Voice.

Ditte współpracowała z zespołem teatru fizycznego Studio Matejka w okresie badawczym 2010-2013 jako superwizorka głosu i trenerka. Prowadziła różne warsztaty z Teatrem ZAR, w tym Into the Sound, oraz zaangażowała się w linię badań wokalnych w ramach programu BodyConstitution w Instytucie Grotowskiego. Prowadzi swoje warsztaty Voice Tale (Mówiąca Pieśń) i The Rite of Voice, zarówno w Polsce, jak i na świecie. Jej praca z głosem gościła w instytucjach i festiwalach tańca, m.in. na odbywającym się regularnie we Wrocławiu festiwalu Cyrkulacja.

Ditte współpracuje z amerykańskim zespołem teatralnym Source Material pod kierunkiem Samanthy Shay, z którym w 2019 roku wystawiła Monument (King Lear) w Los Angeles i Nowym Jorku.

Niezależna i międzynarodowa artystka wokalna i performatywna.

Hanna Jurczak

IMPROWIZACJA/ Cisza Pomiędzy – ścieżka twórcza + lekcje

Tancerka, choreografka, aktorka, psychoterapeutka, z wykształcenia lekarka ze specjalizacją w dziedzinie psychiatrii. Tworzy i reżyseruje spektakle, wydarzenia taneczne, wizualizacje do spektakli. Współtworzy środowisko kontakt improwizacji od 15 lat, prowadzi zajęcia, laboratoria.

Jako performerka współpracuje z różnymi teatrami, instytucjami i artystami: współpracuje od wielu lat z Fundacją Artystyczną Perform, Fundacją Sztuka Ciała, Festiwalem Warsaw Flow oraz Festiwalem Świadomości i Pracy z Ciałem, MoveOn Camp; współpracuje z muzykami Eldarem Baruchem, Bartoszem Ługowskim, reżyserem Tomaszem Solem, choreografem Thierry Vergerem (łącząc kontakt improwizację i model underground) oraz z kostiumograką Agatą Uchman w
projektach obejmujących performance, taniec, art-video,;

Uczyła improwizacji, obecności scenicznej oraz prowadziła treningi interpersonalne w Holistycznej Szkole Trenerów. Tworzyła taneczną przestrzeń w Ośrodku w Polu na Mazurach Garbatych.

Kocha łączenie dziedzin, fascynuje ją jak zmienianie kanałów (wzroku, ruchu, słuchu, propriocepcji) pozwala na pokonywanie ograniczeń i blokad twórczych. Fascynują ją momenty synchroniczności w improwizacji grupowej i życiu. Tworzy spotkania warsztatowe dla różnych grup odbiorców.

Angelika Mizińska

Kontakt Improwizacja w perspektywie BMC®  ścieżka twórcza + lekcje

Angelika Mizińska – artystka tańca, edukatorka, producentka. Jest certyfikowaną edukatorką ruchu somatycznego w podejściu Body-Mind Centering® i kontynuuje naukę w ramach programu praktyka ruchu somatycznego. Studiowała taniec i sztuki performatywne w Wielkiej Brytanii, USA, Estonii i Polsce.

Jako edukatorka i artystka porusza się w medium improwizacji kontaktowej, improwizacji tańca i choreografii, zarówno w działaniach scenicznych, jak i performatywnych site-specific. Podczas swoich zajęć wspiera procesy odzyskiwania somatycznej wrażliwości, pogłębiania świadomości ruchu i indywidualnej sprawczości. Postrzega je jako drogę do odkrywania pełnego potencjału spontaniczności, zabawy i improwizacji w tańcu i choreografii, które niosą za sobą transformacyjny potencjał.

W swoich działaniach artystycznych poszukuje pomostów między indywidualnym doświadczeniem ciała a głębszym zrozumieniem ekosystemów oraz mądrości ewolucji życia na Ziemi. W strategiach natury poszukuje modeli współistnienia, regeneracji, różnorodności i adaptacji, przekraczające hierarchie i systemy opresji.

Znaczącymi nauczycielami na jej ścieżce byli m.in.: Nancy Stark Smith (USA), Jennifer Monson (USA), Karen Nelson (USA), Nina Martin (USA), Jonathan Burrows (UK), Kirstie Simson (Walia/USA) oraz Chris Aiken (USA), Katja Mustonen (FIN), Charlie Morrissey (UK).

Wojciech Furman

Floorish and Physical Storytelling  – ścieżka twórcza + lekcje

Tancerz, aktor teatru fizycznego, choreograf i nauczyciel. Stypendysta Ministra Kultury i
Dziedzictwa Narodowego, Narodowego Instytutu Muzyki i Tańca, Miasta Poznania oraz takich organizacji jak Tanzpunkt Hannover, czy Movimento Danza (Włochy). Występował lub uczył w Holandii, Niemczech, Czechach, Rumunii, ZEA, Arabii Saudyjskiej i Polsce (Festiwal Malta, MSTT w Lublinie, Polska Platforma Tańca, Krk Festiwal Tańca, Na Bosaka w Połczynie-Zdroju).

Jego doświadczenie z młodych lat zakorzenione jest w ponad 15 latach treningu tańca
towarzyskiego. Następnie rozpoczął edukację w tańcu współczesnym i szczególnie zafascynował
go język floorworku, który stał się tematem jego niekończących się badań i zaowocow
stworzeniem warsztatu o nazwie FLOORISH.
Innym filarem jego pracy są środki i praktyki teatru fizycznego – zajmuje go połączenie teatralnej wyrazistej ekspresji z eksperckim i specyficznym językiem ruchu, szukając ruchu nasyconeg znaczeniem.

Doświadczenie zdobywał od:
Maxine Doyle (Punchdrunk), Hannes Langolf (DV8), Gabriela Carrizo i Brandon Lagaert (Peeping Tom), Samuel Lefeuvre, Edivaldo Ernesto, Lali Ayguade, Jozef Frucek i Linda Kapetanea (Fighting Monkey), Adrian Bartczak (Cart Blanche), Igor Podsiadły, Adam Peterson (Club Guy&Roni), Jakub Lewandowski, Paulina Wycichowska.

 

Sebastian Flegiel

Kontakt Improwizacja jako ArtSport  – ścieżka twórcza + lekcje

Podążam wieloma ścieżkami. Do tej pory tylko w kilku osiągnąłem satysfakcjonujący mnie poziom. Z natury jestem inżynierem, filozofem i przede wszystkim ruchowcem i tancerzem. Ruszam się od 40 lat. Tańczę od ponad dwudziestu. Kilku rzeczy jestem już świadom, inne wciąż czekają bym je odkrył.

Jestem wykładowcą akademickim, tancerzem, performerem, dyplomowanym instruktorem tańca, certyfikowanym masażystą oraz adeptem Aikido. Fascynuje mnie motoryka, anatomia, dynamika ruchu. Jego znaczenie i odbiór przez widza w oparciu o wspólnie czytaną symbolikę. Choć tańczyłem i uczyłem się od wielu bardziej i mniej znanych osób, w ciągu tych dwóch dekad, moje zrozumienie ruchu i tańca, a zarazem materiał dydaktyczny, stał się sumą wszystkich technik i doświadczeń, jakimi się zajmowałem lub zajmuję. Zsyntetyzowanych poprzez moje własne zrozumienie i osąd.

 

 

 

ZAR Compact

Warsztaty prowadzne przez wybranych artystów Teatru ZAR:

– Aleksandra Kugacz – Semerci
– Katya Egorova
– Mertcan Semerci
– Davit Baroyan

ZAR Compact to okazja do zgłębienia tajników pracy twórczej Teatru ZAR. To integracja treningu fizycznego i praktyk wokalnych – praca z partnerem, z wyobraźnią, z pieśniami,
z uważnością ciała, z percepcją – odwołująca się do ekspresji ciała aktora, umiejętności słuchania, z którą nierozerwalnie wiąże się głęboka fizyczna oraz wokalna koncentracja. W pracy skupimy się na zgłębieniu różnorodnych kierunków praktyki, opracowanych i rozwijanych przez aktorów Teatru ZAR. Poszczególne ścieżki, przenikając się wzajemnie, łączą ze sobą elementy treningu wokalnego, fizycznego, wyobraźni oraz koncentracji. Warsztaty skierowane są do aktorów, tancerzy, muzyków, performerów, instruktorów teatralnych i animatorów.

 

Agata Rutkowska

Kszytałty w przestrzeni – lekcje

Moje zainteresowania koncentrują się wokół improwizacji solowej oraz kontaktowej, partneringu, działań site-specific, relacji tańca i muzyki, kompozycji przestrzeni, myślenia zespołowego, performatywnych aspektów improwizacji oraz różnorakich praktyk psychosomatycznych. Kręci mnie Body Mind Centering, metoda Feldenkraisa i Axis Syllabus. Kręci mnie formuła Underscore. Kręci mnie Ensemble Thinking.

Kocham ruch. Kocham muzykę. Lubię się bawić. Lubię poruszać się w głębokim skupieniu na sobie, ale lubię też otwierać świadomość na przestrzeń i sięgać poza własną kinesferę. Lubię eksplorować to co wydaje się być już znajome i lubię odważnie nurkować w nieznane. Praktyka dowodzi, że obie metody potrafią prowadzić do fascynujących odkryć. Niesie mnie ciekawość. Zachwyca przyroda. Jestem absolwentką kursu choreografii eksperymentalnej Choreografia w Centrum u Marii Stokłosy, Magdaleny Ptasznik i Renaty Piotrowskiej-Auffret oraz kursu choreografii scenicznej u Iwony Olszowskiej, Małgorzaty Haduch i Magdy Przybysz. Jako tancerka grupy Oddaj Ciężar zgłębiałam tajniki partneringu pod okiem Karoliny Kroczak. W 2016 związałam się z kolektywem performatywnym Szur Sure skupiającym się na projektach site-specific i świadomej pracy z ciałem. W 2019 studiowałam pantomimę, pracę z maską i storytelling w The Commedia School w Kopenhadze.

Jako tancerka i performerka miałam przyjemność być częścią spektakli i projektów pod opieką artystyczną lub w choreografii artystów tj. Anne Van den Broeck, Andrew Was, Anna Piotrowska, Karolina Kroczak, Renata Piotrowska-Auffret, Marta Kosieradzka, Wojciech Mochniej i Melissa Monteros, Sveta Bird i Daniel Drago, Tal Avni, Ole Brekke i Ruth Lerche Christensen. Jako choreografka stworzyłam w 2019r spektakl “harmONiA” w kreacji Agaty Wiedro i Fabiana Włodarka. Aktualnie współtworzę środowisko Contact Improvisation Copenhagen prowadząc zajęcia i facylitując dżemy improwizacji kontaktowej. Równolegle pracuję z ciałem jako masażystka Lomi Lomi Nui. Lubię spacery. I dobre jedzenie.

Marta Grabowska

Kontaktowy FLOW z układem nerwowym – lekcje

Jestem nauczycielką contact improvisation. To jest moja pasja, którą od ponad szesnastu lat rozwijam. Nie tylko wprowadzam innych w ten taneczny kawałek świata (prowadzę  warsztaty, cykle taneczno – terapeutyczne, projekty, JAMy, wyjazdy związane C ), ale też sama cały czas rozwijam się, uczę, tańczę z różnymi nauczycielami w różnych kontekstach. Jest to moja praktyka ruchowa.

Kocham tą jakość ruchu. Jest dla mnie niekończącą się opowieścią w spotkaniu ze samą sobą i z innymi w ruchu, tańcu.

Jestem Terapeutką Traumy pracującą w konwencji NARM ® NeuroAffective Relational Model® oraz Psychoterapeutką i Doradczynią Systemową szkolącą się i superwizującą w konwencji Terapii Systemowej w WTTS w Poznaniu.

Prowadzę własną praktykę terapeutyczną od kilkunastu lat.

Jestem certyfikowaną praktyczką metody BioDynamic Breathwork & Trauma Release System BBTRS ® oraz Certyfikowaną Choreoterapeutką –

Terapeutką Tańcem w PSCh w Poznaniu.

Tomasz Pacan

Therapeutic Flying & Thai Massage – lekcje i relakasacje

Certyfikowany nauczyciel AcroYoga International poziomu 2. Lata doświadczenia w zespole tańca akrobatycznego, wieloletnia praktyka jogi, wiele innych form aktywności zaszczepiły w nim nieustanną potrzebę ruchu i nauczyły go czerpać z niego radość. Rozwija świadomość ciała przez taniec współczesny, kontakt improwizację, GAGA, animal flow. Zafascynowany możliwością łączenia akrobatyki z jogą, tańcem i masażem tajskim.

W Krakowie prowadzi regularne zajęcia AcroYogi na wszystkich poziomach zaawansowania. Organizator jamów, warsztatów, projektów artystycznych, międzynarodowych i lokalnych wydarzeń takich jak Acro Fever czy Polish Acro Convention.

Skip to content