Sylwetki pedagogów

Do prowadzenia warsztatów i zajęć podczas festiwalu są zapraszani czołowi polscy i zagraniczni pedagodzy. Zapoznaj się z kadrą pedagogiczną tegorocznej edycji.

Gosia Mielech

GAGA – masterclass

tancerka, choreografka, nauczycielka Gaga, pedagożka tańca oraz założycielka projektu artystycznego DanceLab. Przez lata istnienia DanceLab stworzyła choreografie i wyprodukowała spektakle: Miss Liberty, FearLess, Sababa, NILREB, Anonymous, I’mperfect, które prezentuje zarówno w Polsce, jak i na świecie. Absolwentka Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej im. Olgi Sławskiej Lipczyńskiej, w Poznaniu. Wieloletnia solistka w Polskim Teatrze Tańca. Współpracowała m.in. z: Ohad Naharin, Uri Ivgi & Johan Greben, Yossi Berg, Jacek Przybyłowicz, Yoshifumi Inao, Ewa Wycichowska, Gunhild Bjørnsgaard.

Jej spektakl, FearLess, został zakwalifikowany do Polskiej Sieci Tańca w sezonie 2020/2021. Otrzymała stypendium twórcze z Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego na kreację spektaklu, pt. Miss Liberty, którego Polska premiera odbyła się w 2021 roku, norweska premiera spektaklu odbędzie się jesienią 2022 roku. Jest twórczynią spektaklu MOA, który wyreżyserowała w 2021 roku, dla Olsztyńskiego Teatru Tańca. Gosia została zaproszona przez zespół Emergence w Manchester, aby stworzyć autorski spektakl Dangerously low on chocolate. Premiera odbędzie się wiosną 2022 roku w Manchester, latem spektakl odbędzie tournée po Wielkiej Brytanii.

Jest laureatką Medalu Młodej Sztuki w kategorii Taniec. Otrzymała nagrodę „Najbardziej abstrakcyjna idea” podczas Festiwalu Licht.blicke. w Norymberdze. Prowadzi warsztaty oraz prezentuje swoje spektakle: w Nowej Zelandii, Niemczech, Szwecji, Norwegii, Brukseli, Polsce, Szkocji, Francji, Austrii, Tajlandii, Indonezji, Singapurze, Sri Lance, Indiach, Izraelu, Francji i Anglii.

Jest twórczynią GoPiYoga – autorskiej formy ruchu przeznaczonej dla tancerzy i nie tylko. www.gosiamielech.com

Iwona Olszowska

Fuzja BMC i Kontakt Improwizacji – ścieżka twórcza i lekcje

Specjalistka w swojej dziedzinie. Współpracuje z nami od 10 lat. Tancerka, choreograf, nauczyciel tańca współczesnego (specjalizacja: świadomość ciała, improwizacja kontaktowa oraz improwizacja jako performance); Somatic Movement Educator wg metody Body MindCentering®. Doświadczenia taneczne zdobywała w centrach tańca w Nowym Jorku oraz jako wolny słuchacz na Uniwersytetach George Mason w Waszyngtonie w Alabamie i w Calgary, warsztatach organizowanych przez Śląski Teatr Tańca, Centrum Animacji Kultury oraz na festiwalach tańca w Polsce.

Swoją karierę taneczną rozpoczęła w latach osiemdziesiątych w studenckim teatrze tańca „Kontrast”. Obok niej, pierwsze kroki na swojej twórczej drodze stawiały tam m.in. Marta Pietruszka i Katarzyna Skawińska. Współzałożycielka – wraz z Martą Pietruszką – Eksperymentalnego Studia Tańca EST (1989). Jeszcze pod koniec lat osiemdziesiątych organizowano tam warsztaty z podstaw techniki Limona oraz analizy ruchu Rudolfa Labana. Od 1989 roku kierownik artystyczny EST-u, realizującego obecnie projekty improwizacji strukturalnej, lecture-performance i site-specific. Tworzyła cykl Obszar tańca w Teatrze BARAKAH.

Joanna Kurzyńska

Praca z głosem – ścieżka twórczaJoanna Kurzyńska jest wrocławianką, absolwentką Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu w klasie skrzypiec. Pracuje jako aktorka, piosenkarka, multiinstrumentalistka, kompozytorka i pedagożka. Warsztat teatralny i wokalny kształciła pod okiem polskich i zagranicznych pedagogów i praktyków ucząc się w Kristin Linklater Voice Centre, Roy Hart Voice Centre, Attis Theatre, a także czerpiąc wiedzę od Emmy Bonnici, Francoise Walot, Małgorzaty Jaworskiej-Kaczmarek, trenerów metody Estill czy samej Kristin Linklater. Zadebiutowała w musicalu „Piotruś Pan” w Teatrze Muzycznym Roma w Warszawie i od tego czasu jej aktywność zawodowa balansuje pomiędzy muzyką i teatrem w najróżniejszych odsłonach. W dorobku teatralnym wyróżnia swój udział w spektaklach „Kryjówka” (neTTheatre, reż. Paweł Passini) oraz „Halo?” (Studio Kokyu reż. Przemysław Błaszczak). Jest współzałożycielką Młodzieżowej Akademii Musicalowej, w której od jej powstania we Wrocławiu w 2009 roku prowadzi zajęcia aktorskie oraz reżyseruje spektakle z udziałem wychowanków. Stypendystka Urzędu Marszałkowskiego we Wrocławiu, Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Stowarzyszenia Soroptimist International oraz amerykańskiego Fran Bennett Scholarship. Uhonorowana medalem „Zasłużony dla kultury polskiej”.

Obecnie związana także z Instytutem im. Jerzego Grotowskiego, gdzie jest liderką Studia Voice In Progress oraz współprowadzi Studio Kokyu wraz z Przemysławem Błaszczakiem. Od sierpnia 2020 gra i śpiewa w trio wokalno-instrumentalnym SUTARI.  Z pasją oddaje się zgłębianiu technik uwalniania naturalnego głosu ze szczególną uwagą dla metody Kristin Linklater. W pracy z głosem szuka prawdy i wolności.

Anna Haracz

Anatomia w ruchu – ścieżka twórcza i lekcje

Praktykuję taniec, jogę i Integral Zen
Śpiewam, maluję, projektuję i zajmuję się ogrodem
Mieszkam na wsi, na Kaszubach, gdzie dzielę się swoim doświadczeniem z innymi

By uzdrawiać
By się rozwijać
By się przebudzić

Praktyka” to najlepsze słowo by opisać moją pracę.
Taniec początkowo był uwalniającą formą ekspresji, stał się głęboką praktyką dla ciała, emocji umysłu.
Joga pojawiła się w moim życiu, aby uzdrowić zmęczone ciało i połączyć je z szalonym umysłem. Natomiast Integral Zen łączy to wszystko w spójną całość.

Chcę wszystkiego i interesuje mnie wszystko
Naturalność to jedyne słowo, które przychodzi mi na myśl.

Alicja Miszczor

Improwizacja taneczna i teatr fizyczny „Istota Ruchu” – lekcje

Alicja Miszczor – Ur. w 1982 r. Aktorka ruchu, instruktorka improwizacji tanecznej, teatru fizycznego i kompozycji ruchu. Instruktorka Hatha Jogi. Twórczyni metody InterArt Dance, w której łączy różne dziedziny sztuki. Stypendystka Alternatywnej Akademii Tańca w Poznaniu (2013). Dyplomowana Instruktorka Improwizacji Ruchu i Symboliki Ciała (Instytut Dynamiki Tańca i Ruchu/ Essen/ Detlef Kappert) – kurs choreoterapii. Absolwentka PPSKAK w Kaliszu na kierunku taniec współczesny. Od 2008 do 2015 roku tancerka w EST u Iwony Olszowskiej. Od 2013 do 2015 współpracowała z teatrem Barakah w Krakowie. Uczestniczka i autorka spektakli oraz projektów video tańca. Od 2018 r. współpracuje z fundacją Krzyżowa pracując m.in. z osobami o różnym rodzaju i stopniu niepełnosprawności ruchowej i intelektualnej. Ukończyła kurs masażu klasycznego.

Zuzanna Nir

Taniec Współczesny – lekcje

Absolwentka studiów drugiego stopnia (kierunek Choreografia) na Akademii Muzycznej w Łodzi (wynik celujący) oraz kierunku Taniec w Wyższej Szkole Umiejętności Społecznych w Poznaniu (dyplom z wyróżnieniem). Od 2017 roku współpracuje z Kolektywem Kejos The-At-Er jako performerka i choreografka, z którym tworzy spektakle nowego cyrku łączące sztukę z cyrkową z innymi dziedzinami, jak teatr czy taniec (spektakle „Miasto, którego nie było”, „Epitafium Błazna”). Występowała między innymi w Teatrze Muzycznym Capitol we Wrocławiu („Blaszany Bębenek”), w Teatrze Avatar z Legnicy (współpraca jako tancerka i choreografka w latach 2008 – 2020 w różnych widowiskach teatralno-cyrkowych, pokazach fireshow i innych). Tancerka w spektaklu „Trans_miss(i)on” Krakowskiego Centrum Choreograficznego w choreografii Iwony Olszowskiej i Ferenca Fehera. Od 2021 współtworzy kolektyw ruchowy REWERS (Zuzanna Nir, Marta Stepień).
Regularnie uczestniczy w międzynarodowych i ogólnopolskich warsztatach i szkoleniach (m.in. International Dance Week Budapest czy coaching z Wimem Vandekeybus’em „Twin-connection between dancing and acting”), a także w dodatkowych projektach edukacyjnych jak Warsaw Dance Departament. Prowadzi regularne zajęcia i warsztaty z tańca współczesnego we Wrocławiu (m.in. Centrum Biblioteczno-Kulturalne FAMA, studio Nurty).

Dominika Wójtowicz

 

Fizjoterapeutka, tancerka, trenerka mięśni dna miednicy, na co dzień zajmuje się fizjoterapią uroginekologiczną.  Absolwentka Université de Liège – Faculté de médecine, Akademii Nauk Stosowanych w Lublinie, Akademii Muzycznej w Łodzi na kieruneku Choreografia i Techniki tańca. W zakresie terapii i ruchu wiedzę zdobywała m.in. na szkoleniach, „Ostepatia w uroginnekologii”, „Bebo- Trening Mięśni Dna Miednicy” oraz „Kompleksowa diagnostyka i terapia uroginekologiczna.”

Adrian Russi

Kontakt Improwizacja – masterclass

Adrian Russi jest nauczycielem Improwizacji Kontaktowej/Kontakt Improwizacji (KI) mieszkającym w Szwajcarii i podróżującym po całej Europie, aby uczyć i performować Kontakt i wolną improwizację. Po studiach New Dance na „bewegungs-art” we Freiburgu w Niemczech kontynuował naukę u wielu różnych nauczycieli, między innymi Steve’a Paxtona, Nancy Stark Smith i Nit’y Little. W swoim nauczaniu skupia się na technicznych aspektach ruchu, a także na kwestiach percepcji i kreatywności wynikającej z wyraźnej świadomości ciała. Dla niego przyjemność z zabawy i głębokie zaangażowanie są podstawą do uzyskania najbardziej możliwego w tańcu KI. Poza tym jego nauczanie czerpie z studiów nad różnymi rodzajami sztuk walki i Terapii Czaszkowo-Krzyżowym, a także z własnej pracy badawczej (m.in. w dziedzinie powięzi).

Michał Strugarek

Taniec Współczesny, Floor Work, Improwizacja – ścieżka twórcza

Tancerz od 2004 roku. Absolwent kierunku Taniec w Kulturze Fizycznej, ze specjalizacją tancerz – choreoterapeuta. Przez większość swojej przygody z tańcem, związany ze stylami ulicznymi (głównie Hip hop Freestyle Dance), jak i z kulturą uliczną. Podczas studiów oraz licznych warsztatów poznawał taniec współczesny, oraz wszelkie techniki, metody, narzędzia wspomagające. Świat tańca współczesnego pozwolił mu na eksplorowanie i odnajdywanie połączeń pomiędzy wszystkim tym czego doświadczył, jak i ukierunkowanie tych doświadczeń w kreatywną, uniwersalną twórczość. Zainspirowany działalnością Bruce’a Lee i jego koncepcją „Style of no style”, stara się aby jego tworzywa były uniwersalne, niezależne od panujących estetyk, stawiając na pierwszym miejscu możliwość wyrażania siebie. Ten sam cel stawia sobie podczas prowadzenia zajęć, aby uczestnik i on sam jako prowadzący, mógł ciągle odświeżać i poszerzać swój język ruchowy. Lata 2018 i 2019, spędził na podróżach po świecie zdobywając nowe wartości – ucząc się, wymieniając, występując. Spędził między innymi trzy miesiące w Izraelu, uczęszczając do Suzanne Dellal Center na codzienne zajęcia GaGa. Odwiedził i kształcił się również w Amsterdamie, Londynie, Brukseli. Tancerz w spektaklu pt. “Wolves” – choreografii Emmy Evelein (Holandia), który otrzymał nagrodę publiczności podczas nominacji do Kurt Jooss Prize 2019 w Essen. Współtwórca i tancerz w spektaklu pt. “Heavy Mental” nagrodzonego podczas festiwalu Hip Hop w Teatrze (2018). Pedagog oraz performer na Festiwalu Cyrkulacje 2017. Współpracował ze Szkołą Tańca Współczesnego Natalii Draganik-Franke w Poznaniu (tancerz i producent muzyczny), Agnieszką Noster, Agnieszką Doberską, Zofią Tomczyk, Andrzejem Adamczakiem oraz Aleksandrą Bożek-Muszyńską i Patrykiem Gorzkiewiczem. W wolnych chwilach – producent muzyczny, fotograf, filmowiec, DJ.

 

Paweł Konior

Kontakt Improwizacja – ścieżka twórcza i lekcja

Paweł Konior – performer, tancerz oraz nauczyciel tańca. Studiował w Salzburg Experimental Academy of Dance, swój warsztat taneczny doskonalił w Holandii, Belgii i Polsce z takimi choreografami, jak: Pedro Goucha, Einat Tuchman, Mor Shani, Rita Vilhena, T.r.a.s.h Company, Ugo Dehaes, Tomasz Wygoda, Iwona Olszowska. Pawła, jako performera, interesuje odkrywanie nowych przestrzeni w tańcu oraz nowatorskie podejście do dawnych form ruchu.Taniec postrzega jako studium ludzkiej duszy. poszukuje indywidualizacji ruchu i rytmu, który wypływając z wnętrza człowieka, jest niepowtarzalny niczym linie papilarne. Ruch, który go pociąga, jest organiczny, bazuje na emocjach, pogłębia czucie i świadomość ciała.

Tomek Pomersbach

Taniec współczesny (technika) – ścieżka

Odpoczynek w ruchu – lekcje

To będzie pasjonująca podróż do wnętrza siebie, gdzie powracając do pierwszego oddechu, stopniowo możemy odbudowywać i odkrywać na nowo swój głos – pierwsze (zaraz po oddechu) świadectwo, że jesteśmy. Posługując się mapą ćwiczeń stworzonych przez Kristin Linklater wytyczymy szlaki, na których wibracje naszego głosu będą mogły poczuć się swobodnie, pomiędzy westchnieniem ulgi, a pieśnią wielogłosową. Sprawdzimy jak to jest, kiedy słychać człowieka, a nie tylko jego głos. Pozwolimy, by głos mógł uwolnić nas, poprzez swoją własną wolność. Na zajęcia przygotujcie na pamięć krótki fragment ulubionego wiersza, albo tekstu piosenki, w dowolnym języku.

Skip to content