Laboratoria

To przestrzeń w której eksperymentujemy. To okazja dla nieznanych jeszcze szerszej publiczności pedagogów, żeby zaprezentować swoją technikę, warsztat lub po prostu siebie. Prowadzący są wybierani na podstawie nadesłanych zgłoszeń.

Paweł Kubiak - 2 LABY

Na tropie ruchu oraz…

1. Zabawa, ruch – pięknie! A zabawa w ruchu ze swoją pociechą? Cudownie! Zapraszam do wspólnej zabawy!
Moja droga eksploracji ruchu i pracy z dziećmi pokazała mi piękne połączenie tych aspektów. W dzisiejszych czasach dużo mówi się o zaniku relacji na płaszczyźnie dziecko-rodzic. Może to przez zabieganie? Może przez brak zrozumienia? Nie wiem… ale wiem, że można inaczej!
Na zajęciach, w atmosferze akceptacji, stwarzamy przestrzeń przede wszystkim do dobrej zabawy w ruchu, co moim zdaniem jest piękną drogą do pełnego bycia z dzieckiem. Inspiruję się Metodą ruchu rozwijającego Weroniki Sherborne, Kontakt Improwizacją i Acroyogą.
Dzięki ćwiczeniom uczymy się zaufania i wyczulenia na potrzeby innych, a zabawy ruchowe wykonywane w parze rodzic-dziecko dostarczają wiele radości i uśmiechu!
Co dają nam zajęcia?
-poznanie własnego ciała
-zdobywanie pewności siebie i poczucia bezpieczeństwa w otoczeniu
-nawiązywanie kontaktu z innymi i współpracy z grupą
…oraz przede wszystkim inspirujący, aktywny czas dający narzędzia do późniejszych zabaw z dzieckiem

2. Podczas labu przyjrzymy się temu, co wydarza się jamie. Kiedy czujemy się komfortowo, jakich sytuacji unikać? Spróbujemy znaleźć nowe ścieżki, które pozwolą nam utrzymać ciekawość podczas tańca i otworzą na eksplorowanie nowych obszarów. Przyjrzymy się również muzyce na jamie – jak na nas wpływa oraz jak możemy z nią tańczyć na różny sposób?

BIO:

Jestem pedagogiem, od 5 lat aktywnie pracuję z dziećmi – przedszkole leśne, korepetycje, place zabaw, animacje. Bardzo bliskie są mi słowa: zanim zaczniemy myśleć o tym jak wychowywać dzieci, pomyślmy co zrobić, by im w tym nie przeszkadzać. Być, słuchać, towarzyszyć. Obok tego kocham się ruszać. Moje inspiracje to ruch spontaniczny, kontakt improwizacja, capoeira i acroyoga. W ruchu interesuje mnie relacja – ze sobą, partnerem, grupą oraz autentyczność i po prostu – ruch. Na mojej drodze kieruję się ciekawością i radością płynącą z wyrażenia siebie.

Joanna Tamaya Świerczyńska

Biodanza

„Biodanza to system, który przyspiesza procesy integracyjne na poziomie komórkowym, immunologicznym, metabolicznym, neuroendokrynologicznym i egzystencjalnym poprzez zapewnienie wzbogaconego środowiska, w tym wybranej muzyki, ruchu integracyjnego, opieki i interakcji grupowych”
W Biodanzie znajdziemy aspekty związane z biologia, fizjologią, psychologią, filozofią. Jest jedną z najlepiej zbadanych naukowo metod pracy z ciałem. Badania przeprowadzane w różnych ośrodkach na świecie potwierdzają jej skuteczność nie tylko w obszarze rozwoju osobistego, ale również w aspekcie terapeutycznym. Biodanzę stosuje się jako wsparcie terapii chorych w szpitalach, centrach
terapeutycznych, ośrodkach socjoterapeutycznych, w domach pomocy społecznej.
Biodanza poprzez naturalny ruch, muzykę, emocje i spotkanie w grupie ułatwia na nowo połączyć się z samym sobą, odkryć własny potencjał, wyrazić się w atmosferze wolnej od krytyki i osądu. Pomaga zbliżyć się do samego siebie i do drugiego osoby, odbudować pierwotną więź z naturą i całym stworzeniem.
To system ruchu mający na celu integrację i rozwój osobisty oraz połączenie z życiem i z jego wszystkimi formami wyrazu. Biodanza to nie układy i choreografie a raczej zaproszenie do świadomego odczuwania naszego ciała i naszych emocji.

Korzyści jakie obserwiją u siebie tańczacy Biodanzę:
• redukcję stresu,
• umiejętność zwalniania, odpoczywania, dawania sobie czasu na zregenerowanie się,
• wzmocnienie swojej witalności, podniesienie energii życiowej, odnalezienie radości w życiu,
• odnalezienie równowagi i poprawę jakości życia dzięki samoregulacji,
• umiejętność połączenia ze swoimi emocjami i wyrażania ich,
• wzmocnienie własnej tożsamości i wiary w siebie
• umiejętność w wyrażaniu swoich potrzeb i stawiania granic,
• rozwijanie empatii i wrażliwości,
• budowanie zdrowych i autentycznych relacji z ludźmi

Na czym polegają zajęcia:
Na zajęciach uczymy się siebie i tego co dookoła nas poprzez wymianę, która zachodzi pomiędzy osobami. Poprzez interakcje i poprzez vivencie czyli intensywne tu i teraz, która jest fundamentalnym elementem tego procesu.

Informacje wkrótce
Skip to content