LABORATORIA

TANECZNY UMYSŁ proponuje Tomasz Ciesielski
Językiem myśli jest ruch – taki wniosek płynie z efektów badań rozwijających się neuronauk i jest to jednocześnie punkt wyjścia dla prowadzonego przez Tomka Ciesielskiego labu. Spróbujemy przyjrzeć się jak myślą kontrolujemy ruchy naszego ciała i odwrotnie, jak ruch może wpływać na stan umysłu. Z wykorzystaniem najnowszych ustaleń dotyczących pracy ludzkiego mózgu oraz stworzonych na ich podstawie ćwiczeń każdy uczestnik spróbuje we własnym doświadczeniu sprawdzić relację ruchu do myśli, by na koniec spróbować myśleć tańcem. Lab będzie pierwszą próbą praktycznej refleksji nad wiedzą zawartą w publikacji „Taneczny umysł. Teatr ruchu i tańca w perspektywie neurokognitywistycznej”.

Tomasz Ciesielski
Performer, tancerz, badacz teatru, w swoich działaniach łączący wszystkie te trzy doświadczenia. Od 2009 roku członek Teatru CHOREA gdzie jako producent i performer uczestniczył w wielu projektach, m. in Antyk Taniec w Re-Konstrukcji oraz Oratorium Dance Project. Od 2011 roku współpracuje z duńskim zespołem Granhøj Dans, tańcząc w międzynarodowych spektaklach Men&Mahler oraz Rite of Spring – Extended. Oba widowiska otrzymały nagrodę dla najlepszego spektaklu teatru tańca Årets Reumert 2013 i 2014.  Twórca autorskich performansów, np. Sens-akcja, który prezentowany był w Polsce i USA. Absolwent Międzywydziałowych Indywidualnych Studiów Humanistycznych na Uniwersytecie Łódzkim, gdzie realizował indywidualny program nauczania skoncentrowany na antropologii teatru. Autor publikacji dotyczących możliwości zastosowania wiedzy neurologicznej w badaniach nad doświadczeniem tańca – Taneczny umysł. Teatr ruchu i tańca w perspektywie neurokognitywistycznej (WUŁ/IMIT 2014).


PODRÓŻ  ZMYSŁÓW proponuje Alicja Miszczor- Jobda
Inspiracją dla tego laboratorium jest min. współpraca z Rosalind Crisp , Marią F. Scaronii, Jackiem Owczarkiem, Detlefem Kappertem i Aleessio Catellacci,a także  książką : ,,Powrót do zmysłów’’ i moimi codziennymi obserwacjami. Dużo pracuję ze zmysłem dotyku i wciąż nie mogę się nadziwić, jak duży ma wpływ na rozluźnienie ciała i jego potencjału twórczego.Myślę, że umysł zajęty myśleniem, bywa nieobecny w teraźniejszości. To może blokować przepływ energii i piętrzyć napięcia w ciele.  Proponuje trening obecności polegający na koncentracji na zmysłach. Takie czynności jak: uważne włożenie dłoni do wody; dotykanie  zimnej szyby; wąchanie olejku pomarańczowego; świadome  czucie swojego ciała w kontakcie z podłogą; zbadanie faktury drzewa; dźwięk oddechu czy szum wiatru; śpiewających ptaków; czucie smaków… mogą stać się okazją na moment spędzony tu i teraz i doświadczenie harmonii między umysłem a ciałem.Pracując w parach stworzymy komuś przestrzeń dla pogłębienia percepcji i sami będziemy mieli możliwość żeby tego doświadczyć. Podróż zmysłów może (ale nie musi) zamienić się w obecność/autentyczny ruch/taniec.

Alicja Miszczor- Jobda
Improwizatorka, aktywna instruktorka: techniki tańca współczesnego, improwizacji w tańcu , ruchu scenicznego, gimnastyki i tańca dla seniorów. Stypendystka Alternatywnej Akademii Tańca w Poznaniu w Krakowie w 2013r (Arts Stations Foundation). Dyplomowana Instruktorka ‘Improwizacji Ruchu i Symboliki Ciała’ ( Instytut Dynamiki Tańca i Ruchu/ Essen/ r. Detlef Kappert). Absolwentka PPSKAK w Kaliszu na kierunku taniec. Od 2008 roku Tancerka Eksperymentalnego Studia Tańca u Iwony Olszowskiej. Od 2014r. współpracuje z Teatrem Barakah w Krakowie. Uczestniczka wielu projektów tanecznych, realizacji scenicznych i video tańca we współpracy min. z: Jackiem Owczarkiem( ,,Pracownia Fizyczna”), Marco Voltą, Yukari Uto, Bartkiem Kulasem, Piotrem Werewką, Anną Wytych -Wierzgacz, Yasmeen Godder, Itzikiem Giuli. Zafascynowana dialogiem między tańcem a :teatrem, muzyką, literaturą, sztukami plastycznymi oraz środkiem plastycznym na scenie.


UBIERANIE RUCHU proponuje Kasia Stasiak

Kasia Stasiak
Z wykształcenia inżynier chemii. Rusza się we wrocławskiej Introligatorni, stąd też bierze jakiekolwiek pojęcie na temat ruchu ciała w opakowaniu. Opakowania sceniczne robi sporadycznie, aczkolwiek z wielką radością. W opakowaniach bardziej użytkowych stawia na ruch i prostą formę