Cyrkulacje 2016 / Aktualności

IMPREZY TOWARZYSZĄCE

30 kwiecień 2016 godz. 20.00

„Naiwny reakcyjny taniec”
Spektakl inspirowany językiem ruchu GaGa. Gorąca improwizacja. Dla tych, co na wakacjach byli lub będą. Dla tych, co już po wakacjach, dla tych, co planują i o wakacjach marzą.
Choreografia, koncepcja: Iwona Olszowska, Natalia Iwaniec
Scenografia: Iwona Olszowska, Natalia Iwaniec
Kostiumy: Iwona Olszowska, Natalia Iwaniec
Kompozytor, twórca utworów muzycznych: Marcin Janus
Reżyseria światła: Iwona Olszowska, Magdalena Bażela
Reżyseria dźwięku: Marcin Janus, Iwona Olszowska
Wykonanie: Iwona Olszowska, Natalia Iwaniec (taniec), Marcin Janus (muzyka)

Iwona Olszowska

Edukację taneczną zdobywał a w Studenckim Teatrze Tańca Kontrast, Uniwersytecie Alabama i George Mason w USA oraz w Calgary w Kanadzie. Realizował a projekty Liz Lerman Dance Exchange, Projekt Pandora, Projekt Polski, Powrót do tradycji (organizowany przez Śląski Teatr Tańca), Hałda oraz Więcej tańca i Taniec bez tajemnic z gośćmi teatru EST, którego jest założycielem i kierownikiem artystycznym (autorka 19 choreografii dla ESTu).Tańczyła w Nowym Jorku (Judson Church, Art At University Settlement), Waszyngtonie (Marvin Theater, George Washington University, Corcoran Gallery), w Santa Fe i na Uniwersytetach Alabama i George Mason. Pokazywała choreografie w Kanadzie, Finlandii, na Ukrainie, Mołdawii, w Rosji i w Wielkiej Brytanii (Dartington College). Obecnie tworzy choreografie solowe i teatralne  Teatr Stary „Wspólny pokój”, Teatr im. Kochanowskiego w Opolu „Tumor Mózgowicz”, Teatr STU „Trupa Tomasza Dropsa”, Teatr im. Bogusławskiego w Kaliszu „Krwawe gody”, Teatr Muzyczny w Gliwicach „Chicago”, „Takie większe wesele”. Otrzymała nagrody za choreografie, za konsekwentną kontynuację własnej drogi twórczej, osobowość sceniczną (ArtsLink w Nowym Yorku) oraz stypendium Stefana Batorego. W 2000 roku została laureatką 8 Prezentacji Współczesnych Form Tanecznych w Kaliszu za choreografię ” Ani chybi Anioł „. Jest pomysłodawcą Forum Tańca Współczesnego w SCKM Kraków.

Natalia Iwaniec
Natalia jest jedyną w Polsce certyfikowaną nauczycielką GAGA. Uczyla na wielu miedzynarodowych festiwalach takich jak: Ibiza Contact Improvisation Festival, Dancing Poznan czy Incidans w Szwajcarii. Jako goscinna nauczycielka prowadzi lekcje na wyzszych uczelniach: NSCD w Leeds,w Trinity Laban w Londynie.
Poza intensywną praktyką nauczycielską gaga, Natalia tańczyla m.in. w ramach festiwalu Resolution! w The Place w Londynie w spektaklu „Pieces of mosaic”,w Fryburgu podczas festiwalu Incidase w spektaklu „Hello Love”. Wspoltworzyla duet z Iwona Olszowska „Naive recreatuve Dance”, ” Instantaneo” z Valeria D’Amico. Obecnie Natalia stawia pierwsze kroki jako choreograf.

Improwizacyjne Solo Anny Piotrowskiej

„Punktem jest otwartość i brak przygotowania, a tak naprawdę przygotowaniem jest doświadczenie zapisane w ciele. Konfrontacja z przestrzenią, z energią, samopoczuciem i widzem. Spróbuję zobaczyć więcej, usłyszeć więcej i poczuć więcej. Zapraszam.”

Anna Piotrowska

Choreograf, reżyser, nauczyciel tańca współczesnego, tancerka, Fundator i Prezes Zarządu Fundacji Rozwoju Tańca – eferte, założycielka „mufmi” w Warszawie (1995 r). Stworzyła ponad 80 autorskich choreografii i przedstawień. Od września 2014 kierownik zespołu Bytomskiego Teatru Tańca i Ruchu ROZBARK (od września 2015 Kierownik Artystyczny), współpracowała z izraelsko-holenderskim duetem choreograficznym Ivgi&Greben. Pomysłodawczyni i koordynatorka wielu ogólnopolskich i międzynarodowych programów edukacyjno-kulturalnych: PolemiQi, Atak przestrzeni, Kierunek.(Europa_Warszawa).taniec, SoloDuo_Polska, laboratorium choreografii, British 4 Polish Dance i in.  Laureatka „SoloDuo Dance Festival” (Budapeszt 2005/2006), wielokrotnie juror SoloDuo. Stypendystka British Council Awards 2004 – Young Polish Arts Entrepreneur. Producent przedstawień teatru tańca. Juror Doliny Kreatywnej programu TVP2 w dziedzinach taniec i animacja kultury. Anna Piotrowska uczestniczyła jako gość w festiwalu Gramigna Festival (Palermo 2007), International Poesifestival (Sztokholm 2007), Nu Dance Fest (Bratysława 2007/2008), Fabriaktionen (Berlin 2008), Working Title Festival (Bruksela 2008), jak również wielokrotnie jako gość Międzynarodowej Konferencji Tańca Współczesnego (Bytom), Międzynarodowego Festiwalu Współczesnych Form Tańca (Kalisz – główna nagroda 2007), Międzynarodowych Spotkań Teatrów Tańca (Lublin), wielokrotny gość festiwalu SoloDuo Dance Festival (Budapeszt 2005-2012). Reżyser ruchu w teatrach dramatycznych m.in. w Szczecinie, Zielonej Górze, Poznaniu, Krakowie, Warszawie, Białymstoku i Legnicy. Współpraca z reżyserami: Paweł Kamza, Michał Siegoczyński, Artur Tyszkiewicz. Zrealizowała dwie autorskie produkcje dla Polskiego Teatru Tańca w Poznaniu pt.: „farfalla” i „6 x 9” . Realizacja ruchu w teatrze lalek K3 z Białegostoku. Gość programu advancing performing arts project (APAP) w 2008 r., w ramach tego programu powstało solowe przedstawienie „Look 4 faces” wystawiane w Bytomiu, Warszawie, Berlinie i Brukseli. Regularnie współpracowała ze Śląskim Teatrem Tańca. Pedagog w Państwowej Wyższej Szkole Teatralnej na Wydziale Teatru Tańca w Bytomiu, gdzie wykładała: formy teatru tańca i struktury choreograficzne, improwizacje, sceny improwizowane i taniec współczesny. Zrealizowała kilka przedstawień międzynarodowych: „Walk_2_corner”, „HUG” (Węgry), „Laka la Mnija in the field of half of sth”, „Cold Fish” (Norwegia), „CoCo_Klimt” (Słowacja), „or Clitoris Landscape (close to gate No. 5)” (Włochy).
W 2013 r. zrealizowała spektakl dyplomowy dla studentów Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej w Krakowie na Wydziale Teatru Tańca pt.: TRANSDYPTYK. W 2014 r. stworzyła przedstawienie dla Wrocławskiego Teatru Pantomimy pt.: „Historia Brzydoty”, w październiku odbyła się premiera jej najnowszego przedstawienia „i don’t wanna be a horse” w ramach międzynarodowego projektu „Recording Fields”, którego premiera odbyła się w Düsseldorfie w tanzhaus nrw. Realizacja na tancerzy Bytomskiego Teatru Tańca i Ruchu ROZBARK. We wrześniu 2015 r. spektakl w reżyserii Anny Piotrowskiej i wykonaniu Łukasza Pawłowskiego „toniejestpostawartystyczna! czyli premiery nie będzie!” zdobył Grand Prix XIII Ogólnopolskiego Przeglądu Monodramu Współczesnego w Warszawie i Nagrodę Główną 3. Koszalińskich Ogólnopolskich Dni Monodramu. Najnowszy spektakl dla Teatru Rozbark to „zagubieni w skórze” (premiera 7 listopada 2015).

 

Znajdź nas na Facebooku