Sylwetki Pedagogów

Natalia Iwaniec
Certyfikowana nauczycielka Gaga,tancerka i choreografka. Uczyła się u takich postaci jak Ohad Naharin, Yaseem Godder, Yossi Berg, Oded Graf, Iwona Olszowska i wielu innych. Jako niezależna artystka uczy na całym świecie podczas festiwalów, na uczelniach wyższych i podczas otwartych warsztatów. W zeszłym roku zrealizowała swoją pierwszą solową pracę BIRDLAND, którego premiera odbyła się na Węgrzech podczas INTERNATIONAL DANCE WEEK BUDAPEST

Ksenia Opria

Na codzień tańczę, mieszkam i pracuję w Warszawie. Ukończyłam studia Taniec i Somatyka (Dance and Somatics), ISLO (Itä-Suomen Liikuntaopisto), Finlandia. Później uczestniczyłam i współtworzyłam projekt „Living Arts Base” w Katalonii. Uczyłam i prowadziłam warsztaty we Francji, Izraelu, na Malcie, w Szwecji, Finlandii, Estonii i Polsce. Obecnie studiuję metodę pracy z ciałem Ilan Lev Method. Kontakt Improwizacja jest dla mnie głównym źródłem doświadczeń, nauki oraz praktyki. Zainspirowała ona moje dalsze poszukiwania w innych dziedzinach ruchu takich jak: Ruch Autentyczny, Feldenkrais, Trager Approach, Teatr Fizyczny. Ostatnio jestem zafascynowana sposobem, w jaki uczą się dzieci. Robią to poprzez ruch, eksperymentowanie, próbowanie, powtarzanie, rozpoczynanie od nowa i zabawę, nie traktując tego zbyt poważnie.

Shai Dayan
Wszechstronny muzyk i wokalista. Komponuje muzykę do filmów i przedstawień tanecznych, współpracując zarówno z niezależnymi artystami, jak i szeroko znanymi producentami takimi jak National Geographic. Prowadzi warsztaty w Izraelu i Europie z improwizacji oraz samoświadomości, podczas których używa muzyki, głosu i ruchu jako narzędzi do poznania naszej prawdziwej natury. Przez 5 lat studiował w Indiach filozofię oraz medytację. Przez ostatnie 15 lat bada związki pomiędzy muzyką a wolnością oraz ich użyciem jako narzędzi do odkrywania natury człowieka. Podróżując po wielu zakątkach świata od Australii po USA brał udział w wielu projektach muzycznych i teatralnych.

Marion Sparber

Marion otrzymała profesjonalne wykształcenie taneczne w Varium w Barcelonie oraz w Iwanson Contemporary w Monachium. Od dziesięciu lat Marion ma doświadczenie w nauczaniu tańca współczesnego na pozimie zawodowym m.in w Marameo, Tanzfabrik, Dock 11, Academy Dancer Russia, The University of St. Petersburg, Ballettförderzentrum Nürnberg, Kari Tanzhaus i Deltebre Dansa Festival. Współpracowała z Sonia Rodriguez Company, ADN-Dialect, Stella Zannou, Weedance Company, Eldon Pulak, Philipp Amann i Olga Alvarez. Jej solowa praca „The Ripe and Ruin ” była polazywana na wielu festiwalach. Jest współzałożycielką” KpiQA-Collective „. Odbyła turnee z duetem „Eight” przez Kostarykę i Europę.

Aga Rybak
Uczy, porusza się, poszukuje. Współpracuje z Instytutem Grotowskiego w ramach programu badawczego Body Constitution. Autorka warsztatów Struna ciała wraz z Jakubem Gontarskim. Stypendystka Alternatywnej Akademii Tańca w Poznaniu. Absolwentka Academy of New Dance and Improvisation oraz programów instruktorskich z zakresu terapii, tańca i ruchu. Współtworzyła min spektakle Animan – I AM that, Dom Wariatów oraz Idiotę w Teatrze Pieśń Kozła.
Doskonali swój warsztat w kraju i za granicą.
Jest terapeutą oraz nauczycielem Lomi Lomi Nui- hawajskiej metody pracy z ciałem w systemie Aloha International oraz Life Impressions Bodywork (Ayurweda & Life Impressions Institute).
Jest praktykiem Thai Yoga Massage Sacred Dance ( Sunshine House & Thai School Chiang Mai).
Członkini ECITE (Europejska Wymiana Nauczycieli Contact Improvisation). Inicjatorka wrocławskiego środowiska kontakt improwizacji. Prowadzi regularne zajęcia i warsztaty.
Współtwórczyni festiwalu CYRKULACJE – i projektu „Planet Kids”.
W swojej pracy łączy szeroko pojętą wiedzę o człowieku, wspierając ruch, oddech, zdrowie i naturalną ekspresję.

Alan Fuentes y Guerra

Alan Fuentes-Guerra to meksykański tancerz i nauczyciel obecnie mieszkający w Berlinie. Otrzymałwykształcenie w EPDM i SEAD na studiach podyplomowych „Projekt Bodhi”. Jego osobiste zainteresowanie tańcem jest zakorzenione w ludzkiej komunikacji i rozwoju człowieka, a także w integrowaniu różnych technik ruchowych takich jak: capoeira, teatr fizyczny i muzyka.

Współpracował z takimi choreografami jak Sita Ostheimer, Etienne Gilloteau, Cecilia Lugo, Miguel Mancillas, Francisco Cordova, Marion Sparber, występując m.in. w Meksyku, USA, Anglii, Austrii, Niemczech, Hiszpanii, Włoszech, na Węgrzech i w Izraelu.

Tal Avni

Tal Avni jest interdyscyplinarnym artystą i nauczycielem pracującym w Izraelu (Tel Awiw). Łączy taniec, muzykę, klauning i rozmaite metody ruchu. Jest praktykiem Child’Space (Metoda Feldenkraisa) oraz instruktorem sztuk walki „Kempo-jitsu” (czarny pas). Jest także byłym tancerzem Liat Dror i Nir Ben-Gal Dance Company.Tal uczy kontaktu i improwizacji na całym świecie (Węgry, Hiszpania, Brazylia, Argentyna, Niemcy, Polska, Rumunia). Uczy także regularnie kontaktu w szkole tańca „HAKVUTZA” w Tel-Awiwie. Jako performer występuje i tworzy różnorodne projekty: Circus Florentine (współczesny spektakl klauna), The Room Theatre („Bunt Martwych”/Ako Festival), performance “Bordel Total Cabaret”, „Tsila”/Gait Liss Dance Theatre Company. Współtworzy również zespół progresywno-rockowy LuBaZuK oraz studio tańca Body Garage.Nigdy nie kończące się poszukiwanie nowych środków wyrazu I form twórczości zaprowadziło Tala niedawno do Instytutu Akademii Błaznów\Nouveau Clowns Institute pod kierownictwem Slava Palunina i Jango Edwardsa, gdzie ukończył i uzyskał dyplom błazna.

Dorota Kamecka
Jestem absolwentką kulturoznawstwa Uniwersytetu Wrocławskiego, certyfikowanym instruktorem Improwizacji Ruchu i Symboliki ciała, nauczycielką contactimprovisation.
Od 12 lat prowadzę regularne autorskie zajęcia taneczno-ruchowe z różnorodnymi grupami min. Intudance-w oparciu o taniec intuicyjny, z seniorami- gimnastyka przez taniec, contact Improvisation.
Jestem współtwórczynią i współorganizatorką wszystkich dotychczasowych edycji Wrocławskiego Festiwalu Ruchu CYRKULACJE, współtwórczynią i adeptką Academy of New Dance and Improvisation we Wrocławiu. Współorganizatorką międzynarodowej wymiany nauczycieli contact improvisationEcite 2013 i członkiem tej społeczności.
Nieustannie poszukuję nowych możliwości wyrażania siebie w tańcu. Biorę udział w zajęciach i kursach instruktorskich związanych zarówno z terapią tańcem i pracą z ciałem, jak i poświęconym konkretnym technikom tanecznym, zwłaszcza w obszarze contact improvisation.

Iwona Olszowska
Tancerka, choreograf, nauczyciel tańca współczesnego (specjalizacja: świadomość ciała, improwizacja kontaktowa oraz improwizacja jako performance); Somatic Movement Educator wg metody Body MindCentering®. Doświadczenia taneczne zdobywała w centrach tańca w Nowym Jorku oraz jako wolny słuchacz na Uniwersytetach George Mason w Waszyngtonie w Alabamie i w Calgary, warsztatach organizowanych przez Śląski Teatr Tańca, Centrum Animacji Kultury oraz na festiwalach tańca w Polsce. Swoją karierę taneczną rozpoczęła w latach osiemdziesiątych w studenckim teatrze tańca „Kontrast”. Obok niej, pierwsze kroki na swojej twórczej drodze stawiały tam m.in. Marta Pietruszka i Katarzyna Skawińska. Współzałożycielka – wraz z Martą Pietruszką – Eksperymentalnego Studia Tańca EST (1989). Jeszcze pod koniec lat osiemdziesiątych organizowano tam warsztaty z podstaw techniki Limona oraz analizy ruchu Rudolfa Labana. Od 1989 roku kierownik artystyczny EST-u, realizującego obecnie projekty improwizacji strukturalnej, lecture-performance i site-specific.Tworzy cykl Obszar tańca w Teatrze BARAKAH.

Barbara Gwóźdź
Tancerka i choreografka. Studiowałam w PWST w Krakowie na Wydziale Teatru Tańca w Bytomiu. Jestem absolwentką Studium Wokalno-Baletowego przy Teatrze Muzycznym w Gliwicach oraz kulturoznawstwa w specjalności Zarządzanie w kulturze (Dolnośląska Szkoła Wyższa). Byłam stypendystka Alternatywnej Akademii Tańca oraz rezydentka SOLO Projekt w 2013 roku w Art Stations Foundation w Poznaniu oraz stażystką Teatru ZAR w Instytucie Grotowskiego we Wrocławiu, a także słuchaczką Uniwersytetu Otwartego przy Instytucie im. Jerzego Grotowskiego w latach 2010-2012. Na początku swojej tanecznej kariery byłam związana zawodowo ze Sceną Tańca w Teatrze Muzycznym Capitol we Wrocławiu oraz współpracowałam z Art Color Ballet w Krakowie. Od kilku lat pracuję z reżyserami teatralnymi zajmując się reżyseria ruchu. Do najważneiejszych swoich prac zaliczam obsypany nagrodami monodram SYNEK w reżyserii M.Podstawnego oraz dyplom zrealizowany w PWST we Wrocławiu LEW NA ULICY (C.Iber) oraz spektakl muzyczno-taneczny PRELUDIUM SŁOWIAŃSKIE (A.Glińska). W sezonie 2013/2014 stworzyłam dwa autorskie spektakle solowe pokazywane w Polsce i za granicą. Ponadto od 2010 jestem współorganizatorka Festiwalu CYRKULACJE we Wrocławiu oraz miałam okazje zostać asystentka producenta Deltebre Dansa Festival w Hiszpanii w 2012. Uczę jogi, tańca i medytacji aktywnych oraz zajmuje się świątynnym masażem Lomi Lomi Nui.

Więcej na: baskagwozdz.blogspot.com oraz allyourbody.blogspot.com

Jakub Gontarski
Jest absolwentem Wrocławskiej Szkoły Kaskaderów Filmowych 13. Instruktor rekreacji ruchowej ze specjalizacją samoobrona (AZS-AWF Wrocław). Certyfikowany trener personalny oraz trener ruchu pod kierunkiem Steve’a Maxwella (USA). Twórca warsztatów Struna ciała Bojowy partnering, skupionych na takich zagadnieniach jak: ekspresja, obecność, dramaturgia, kreatywność w sztukach walki na ścieżce wojownika-performera. Podróżuje do Brazylii, aby dokumentować wyprawy i brać czynny udział w rytuałach candomblé. Współtworzył m.in. spektakle Animan – I Am ThatDom wariatów. Improwizuje ruchowo na scenie z muzyką na żywo. Kilkanaście lat praktykował sztuki walki: japońskie judo i brazylijską capoeirę (w Brazylii i wielu krajach Europy). Kształcił się u wybitnych nauczycieli z Polski i zagranicy w zakresie tańca współczesnego, kontaktu improwizacji i partnerowania. Inspiruje się motoryką i mechaniką ciała oraz procesami jego integracji i adaptacji. Współpracuje z Instytutem Grotowskiego w ramach programu badawczego BodyConstitution. Jest współorganizatorem Wrocławskiego Festiwalu CYRKULACJE i projektu „Planet Kids”. Prezes Stowarzyszenia Inicjatyw Twórczych „Momentum”. Współpracował z Fundacją „Krzyżowa” dla Porozumienia Europejskiego, organizując międzynarodowe warsztaty, choreografie i spektakle z młodzieżą. Prowadzi we Wrocławiu warsztaty z dziećmi i młodzieżą ze środowisk wykluczonych, m.in. w ramach projektu „Myśl w Ruchu” Instytutu Muzyki i Tańca.

Anna Haracz 
Twórczyni teatru KINO VARIATINO, niezależna tancerka, choreograf, nauczyciel jogi i medytacji. Z teatrem realizuje własne spektakle prezentowane na trójmiejskiej scenie offowej, festiwalach teatralnych i tanecznych w Polsce i zagranicą. Dotychczas zrealizowała około 20 autorskich spektakli oraz brała udział w wielu projektach artystycznych. Jest absolwentką Państwowego Studium Animatorów Kultury i Bibliotekarzy we Wrocławiu, specjalizacja taniec oraz posiada tytuł zawodowego tancerza wydawanego przez ZASP.
Do jej najważniejszych nauczycieli ruchu, tańca i głosu należą: Marek Oleksy, Witold Jurewicz, Iwona Olszowska, Jacek Łumiński, Leszek Bzdyl, Melissa Monteros, Ray Chang, Douglas Dunn, Mark Thompkins, David Zambrano, Lisa Nelson, Thomas Hauert, Ang Gey Ping, Ohad Naharin, Olga Szwajgier, Zygmunt Molik.
Jest uznanym pedagogiem tańca współczesnego, oraz certyfikowanym nauczycielem hatha-jogi wg. metody Iyengara w stopniu Intorductory II oraz Vinyasa Krama Jogi. Od lat realizuje autorski program terapii poprzez improwizację taneczną, pracę z głosem oraz jogę.
Z reguły jej spektakle oraz praca to:„atmosfera, prosta i wyrazista forma, obecność, podróżowanie wokół osobistych wypowiedzi mających w percepcji wymiar sensytywny. Kanałem komunikacji stają się zmysły a nie emocje. To taniec subtelności ruchu, dźwięku, koloru, kostiumu, rekwizytu, dialogu, uważności, zestrajania. To dotykanie cennej warstwy bytu”

www.kinovariatino.pl
www.anahajoga.pl