„Taneczne zawirowania”
Zajęcia przeznaczone dla dzieci w wieku 8-12 lat
prowadzenie: Marta Grabowska, asystent: Hubert Żórawski

Zajęcia są prowadzone według autorskiego programu. Podczas warsztatów dzieci pracują m. in. nad rozwojem swoich umiejętności ruchowych i tanecznych (m.in. zwinności, płynności, koordynacji, precyzji, harmonii, siły). Praca nad tymi umiejętnościami poszerza ich zakres ruchu, świadomość ciała, buduję pewność i grację. Bardzo ważnym elementem zajęć jest improwizacja, która wspiera rozwój wysokiej samooceny dziecka, jego zaciekawienie światem i odwagę. Poprzez łączenie improwizacji i nowych umiejętności ruchowych i tanecznych dzieci pracują nad odkrywaniem własnej kreatywności i wyobraźni.
Tworząc wspólnie przedstawienie ruchowo – taneczne występują w roli małych twórców tego co piękne i ponadczasowe – sztuki. Niezaprzeczalnym aspektem rozwoju dziecka podczas zajęć jest praca w grupie, ucząca współpracy, solidarności i dająca dużo radości z bycia z innymi dziećmi, zabawy, relaksu. Obcują z ciekawą i piękna muzyką, która dzięki swojej różnorodności poszerza ich horyzonty oraz kształtuje wrażliwość muzyczną.

Marta Grabowska – pedagog, certyfikowany Choreoterapeuta – terapeuta tańcem przy Polskim Teatrze Tańca w Poznaniu. Instruktor metody „Improwizacja Ruchu i Symbolika Ciała”. Nauczyciel contact
improvisation. Od lat pracuje z dziećmi i młodzieżą. Prowadzi m.in. zajęcia plastyki ruchu dla dzieci, warsztaty taneczne dla rodziców i dzieci, warsztaty tańca współczesnego dla młodzieży, warsztaty choreoterapii – terapii tańcem.

b. Zajęcia cyrkowe w oparciu o pedagogikę zabawy
Zajęcia przeznaczone dla dzieci w wieku 8-12 lat
prowadzenie: Huber Żórawski, asystentka: Marta Grabowska

Zabawa jest jedną z najbardziej naturalnych aktywności w realizowaniu potrzeb ruchowych, poznawczych, emocjonalnych i społecznych człowieka. W definicji zabawy zawarte są naturalność, spontaniczna aktywność, dobrowolność i pozytywne emocje. Cyrk z kolei jest jedna z metod pedagogiki zabawy. Przestrzeń cyrku pozwala na swobodę, improwizacje,rozluźnienie. Wzbogaca możliwości intelektualne,emocjonalne i fizyczne. Przyczynia się tym samym do poprawy koncentracji i koordynacji ruchu a nabyte umiejętności podnoszą poziom samozadowolenia, samorealizacji i pewności siebie co ma nie wątpliwie wpływ na wyniki w procesie terapii, nauki, pracy.
Podczas zajęć uczestnicy zapoznają się z:
– technikami parterowymi; żonglerka, diabolo, chusta, wstęgi, talerze
– technikami na wysokości; szczudła, rolla-bola, slack-line
– podstawy ekwilibrystyki
– clownady
– zabawy integrujące i aktywizujące całą grupę
– pokazy instruktorów i uczestników

Chciałbym, żeby działania w ramach zajęć ze sztuki cyrkowej odnosiły się  przede wszystkim do wspólnej dobrej zabawy

Hubert Żórawski – tancerz, klaun, instruktor sztuk cyrkowych. W swojej ekspresji łączy ruch, komedie, elementy cyrku tworząc zabawne i ryzykowne sceniczne obrazy. Uczestniczył w wielu międzynarodowych projektach, festiwalach (FAAAC, Kejos Theater, Fringe-Edinburgh). Współpracuje z teatrami ulicznymi Lutrek, Teatr na Walizkach, Kejos a także z Teatrem Muzycznym Capitol (m.in. Opera Smocza) i Teatrem Pantomimy im. Henryka Tomaszewskiego (Stazione Termini). W ramach projektów z pedagogiki cyrku prowadzi zajęcia dla dzieci z upośledzeniami i tzw. trudną młodzieżą. hubertzorawski.com