Wszystkie wydarzenia odbędą się w  

Studio Na Grobli Instytut im Jerzego Grotowskiego

23.04.2014 (środa)

g.19.30

Spektakl „PINKU CHIRASHI” Pink Mama Theatre
wykonanie Sławek Bendrat

PINKU CHIRASHI (1)Spektakl powstał z inspiracji zjawiskiem społecznym, które pojawiło się w Japonii. Dotyczy życia seksualnego Japończyków i ich miłości, która staje się coraz mniej realna. Najmłodsze pokolenie, uczestniczące, w szaleńczym wyścigu szczurów, nie ma już czasu na życie prywatne. W samotności oddaje się zatem uciechom z nadrukowanymi na pościeli dziewczynkami, przypominającymi postaci z komiksów. Japończycy kochają się w laleczkach, prowadzą drugie (pierwsze?) życie w komputerowych grach „powieściach” miesiącami,  zamknięci w swoich pokojach. Postępujący rozkład realnych kontaktów między ludźmi widać w relacjach damsko-męskich – prawie połowa dorosłych przyznaje się, że nie ma znajomych płci przeciwnej.
Solo powstało w ramach rezydencji 2010 w klubie Żak w Gdańsku.. Zajęło II miejsce w konkursie na solową miniaturę taneczną Baltic Movement Contest 2010, odbywającym się przy Gdańskim Festiwalu Tańca.

Recenzja: http://teatrologia-umcs.blogspot.ch/2010/09/zagubiony-motyl-sawek-bendrat-pinku.html

 

PINKU CHIRASHI (2)

Sławek Bendrat – tancerz, choreograf, reżyser. Studiował na wydziale pedagogiki baletu Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie. Jest również absolwentem Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej w Poznaniu. Przez wiele lat jako tancerz był związany z Polskim Teatrem Tańca Ewy Wycichowskiej w Poznaniu, biorąc udział w licznych premierach w kraju i na całym świecie. Po wyjeździe z Polski, przez rok pracował w Niemczech w teatrze w Nordhausen (Jutta Woerne,Renato Jones), a następne dwa sezony w Luzerner Theater w Szwajcarii jako tancerz i choreograf(współpraca z takimi artystami, jak: Verena Weiss, Koffie Koko, Anna Sokolov, Serge Campardon). W Szwajcarii współpracował również z Klein Theater w Lucernie i SIWC (Schweizeriches Internationaler Weiterbildungskurs in Choreographie Zurych) w Zurychu (z Reinhild Hoffmann, Philipe Saire, Susanne Linke, z Ginette Laurin). Kolejne dwa lata pracował w zespole Baletu Narodowego w Marsylii (Ballet National de Marseille) kierowanego przez Frederica Flamanda, gdzie oprócz ról w bieżącym repertuarze, stworzył własną Manque, a ponadto pracował z takimi twórcami jak: Nacho Duato, Yasu Endo, Lucinda Childs.  Latem

Kultur Stadt Bern (1)

2008 roku wspólnie z Dominikiem Krawieckim zrealizował film ID.
W 2010 roku otrzymał nagrodę za solo „Pinku chirashi” w konkursie na choreografię solową Baltic Movement Contest, towarzyszącym I Gdańskiemu Festiwalowi Tańca. Rok później w Bernie stworzył grupę Pink Mama Theatre w składzie: Sławek Bendrat, Dominik Krawiecki, Simon Reimold, Angelika Rohrer.  Przedstawienia zespołu są interdyscyplinarne, równorzędną rolę w nich stanowią: taniec, śpiew, tekst. W Szwajcarii Bendrat pracuje również jako

pedagog tańca, a jako tancerz współpracuje z Bernballet.

g.20.30

Spektakl „LALA”
wykonanie Nóra Hajós

LALASolo „LALA” jest oparte figurze pojawiającej się w obrazie “Las Meninas” autorstwa Diego Velazqueza z 1656 roku i powtórzonego we własnym opracowaniu przez Pabla Picassa w 1957 roku.
LALA, to taniec i sposób komunikacji tej osoby: wrażenia i spostrzeżenia w jej otoczeniu, tu i teraz. LALA jest częścią serii, która została pokazana w wielu różnych teatrach i innych miejscach publicznych, w przestrzeni miejskiej. Naturą tego przedstawienia jest pozostać prowadzonym przez bycie tu i teraz.

Nóra Hajós – Tancerka, choreografka i artystka wizualna. Jej rozwój artystyczny oparty był przede wszystkim na zainteresowaniu improwizacją oraz ruchem autentycznym. Jako improwizatorka jest zainteresowana przede wszystkim sensualnym odkrywaniem korzeni ruchu, action painting, juxtaposition oraz performancem przy użyciu narzędzi takich jak ruch, słowo, głos i obraz. Swoją karierę zaczynała w rodzinnych Węgrzech, a następnie podjęła studia w USA nad ruchem autentycznym i new dance pod kierunkiem S. Paxtona, Lisy Nelson, Simone Forti oraz Amy i Arny Mindell.  Współpracowała ze Stevem Paxtonem, Lisą Nelson, K. J. Holmes, Karen Nelson, Rayem Chungiem, Keithem Hennessey, Danielem Lepkopfem i in. Odbyła także turnee z Simon Forti oraz uczyła i występowała na wielu europejskich i amerykańskich festiwalach i warsztatach.

g. 21.00- ….

Jam z muzyką na żywo

Wstęp:
– dla osób z karnetami na całość festiwalu – wstęp wolny
– dla uczestników pojedynczych ścieżek twórczych i otwartych lekcji 10 PLN
– dla osób spoza festiwalu 20 PLN

24.04.2014  (czwartek)

g.19.30

Dla Gai. Taneczno-muzyczny koncert dla naszej Ziemi.
wykonanie:
Taniec: Zuna Vesan Kozánková
Muzyka: Maok
Fotografie: Boris Verseghy, Zuna Vesan Kozánková

FOR GAIA (1)Słowacka tancerka i doświadczona improwizatorka Zuna spotyka się z fenomenalnym muzykiem i doskonałym improwizatorem Maokiem, aby we wspólnym przedstawieniu razem oddać hołd naszej planecie i wyrazić jej wdzięczność.
Przedstawienie jest w pełni improwizowane, czerpie z potencjału bieżącej chwili.

Zuna Vesan Kozánková – Jej środkiem wyrazu jest przede wszystkim taniec, który uważa za jedną z dróg ekspresji swej taoistycznej duszy. Jej wykształcenie taneczne zaczyna się w dzieciństwie. Przeszła przez etap akademicki, studiując w konserwatorium i w Wyższej Szkole Sztuk Scenicznych w Bratysławie. Pobyty studyjne w Europie i Azji dały jej możliwość większego otwarcia się i swobody. W ostatnich latach taniec Zuny ściśle wiąże się z nauką tradycyjnej medycyny chińskiej, akupunktury, shiatsu, Chi-Kung i taoizmu, co pozwala jej stosować filozoficzne aspekty tych studiów w praktyce tanecznej i życiu osobistym. Bliskiej jej duszy są także letnie warsztaty taneczne „Taniec w górach“, które stworzyła w 2000 roku ze swoim mężem, FOR GAIA (2)Milanem i które od tego czasu współprowadzi. Co roku, podczas tych warsztatów, Zuna prowadzi zajęcia i czerpie energię z ich przebiegu. W 2013 roku Zuna i Milan przenieśli się w Góry Orlickie, gdzie wspólnie budują ośrodek artystyczno-edukacyjny PANGEA.
www.artyci.com
www.shiatsu-terapie.sk

 

Martin Maok Tesák – Muzyk, multiinstrumentalista, kompozytor muzyki filmowej i teatralnej. Urodził się w Bratysławie. Od ponad dziesięciu lat, pod pseudonimem Maok, tworzy muzykę improwizowaną z elementami etnicznymi i eksperymentalnymi, do której współtworzenia zaprasza gości. Ma na swoim koncie 17 albumów. Jest autorem muzyki do filmów Juraja Jakubiska (Bathory), biologa Tomáša Hulíka oraz filmowca-podróżnika Pavla Barabáša (Premeny Tatier, Tatry zamrznuté v čase, Bhután, Ticho nad oblakmi). Tworzy muzykę do inscenizacji teatralnych i tanecznych, koncertuje w Czechach, na Słowacji, w Skandynawii, Niemczech, Polsce i Korei. Organizuje warsztaty muzyczne, w czasie których prowadzi uczestników drogą ku autoekspresji poprzez muzykę i dźwięki.

www.maok.net

g. 20.30- ….

Jam w ciszy

Wstęp:
– dla osób z karnetami na całość festiwalu – wstęp wolny
– dla uczestników pojedynczych ścieżek twórczych i otwartych lekcji 10 PLN
– dla osób spoza festiwalu 15 PLN

 

25.04 (piątek)

g. 19.30

Wykład Piotra Bursiewicza „Anatomia w ruchu”

g. 20.30

Panel dyskusyjny : „Nowe i stare konteksty dla tańca współczesnego”

Panel poprowadzi Anna Królica, a wśród zaproszonych gości Jarosław Fret dyrektor Instytutu im. Jerzego Grotowskiego we Wrocławiu, Adam Kamiński oraz nauczyciele prowadzący zajęcia podczas tej edycji festiwalu.

Kilka słów wstępu od Anny Królicy-prowadzącej panel

„Fascynująca w badaniu tańca współczesnego jest obserwacja dynamicznych zmian, jakie zachodzą w krótkich jednostkach czasu w obrębie jego estetyki, tematyki i formy. Taniec to sztuka niezwykle wrażliwa na przemiany zachodzące we współczesnej rzeczywistości i żywo reagująca na nie, to bodaj najmłodsza ze sztuk, której przedstawiciele umiejętnie anektują strategie działania z innych obszarów w celu wypracowania własnego języka i stylu. A także aby ostatecznie wyznaczyć swoje granice. Jakie tworzą się nowe, współczesne konteksty dla tańca oraz gdzie kończą się stare wpływy będące efektem kształtowania się tańca na początku XX wieku? – na te i inne pytania spróbujemy odpowiedzieć podczas panelu, a także spojrzeć na historię tańca współczesnego pod kątem wpływów, inspiracji i interakcji z pokrewnymi sztukami.”

g. 22.00- ….

Jam z muzyką na żywo

Wstęp wolny

26.04 (sobota)

g.19.30

Improwizowany performance nauczycieli

Nauczyciele uczestniczący w tegorocznej edycji zostali zaproszenie do stworzenia w trakcie festiwalu wspólnego improwizowanego performance….to już festiwalowa tradycja

g.20.00- ….

Jam performatywny

– mamy nadzieję, że do działań nauczycieli dołączą uczestnicy…

Wstęp wolny

27.04 (niedziela)

g. 15.00

pokazy prac grup dziecięcych

podsumowanie pracy w ścieżkach twórczych

16.30

Wspólne zakończenie festiwalu

20.30- ….

After party z dj  w klubie RAM PAM PAM PAM Instytut Niezłych Sztuk, Rynek 48

 

ZE WZGLĘDU NA ILOŚĆ MIEJSC NA WIDOWNI KONIECZNE WCZEŚNIEJSZE ZAPISY

Dorota Kamecka, Aga Rybak

 cyrkulacje.zapisy@gmail.com