Przemysław Błaszczak

Urodzony 16 lipca 1976 roku w Oławie. Studiował filozofię na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Wrocławskiego. Aktor, od 1995 roku związany z Instytutem im Jerzego Grotowskiego.W latach 1996–1999 pracował w Teatrze Pieśń Kozła pod kierownictwem Grzegorza Brala –udział w spektaklu Dytyramb.Jesienią 2002 roku rozpoczął pracę nad własnym przedsięwzięciem, którego zwieńczeniem był monodram Ecce Homo(premiera 21 marca 2003 roku w Ośrodku Grotowskiego).Od roku 2004 związany z Teatrem Zar (udział w projekcie Ewangelie dzieciństwa – tryptyk, prowadzonym przez Jarosława Freta). Bierze udział w trzech częściach tryptyku: Ewangeliach dzieciństwa, Cesarskim Cięciu oraz Anhellim. Obecnie zaangażowany w pracę nad nowym spektaklem Teatru ZAR Armine.Od ponad sześciu lat uprawia Aikido – japońską sztukę walki, pod okiem Piotra Masztalerza sensei (4th Dan).W 2011 roku był również uchideshi u Juba Nour Shihan(6th Dan) w Baja California, Mexico, w rodzimej sekcji bierze udział w zajęciach kenshusei(przygotowujących do bycia nauczycielem Aikido). W 2005 roku spędził miesiąc w Japonii na zaproszenie Toschi Tuschitori, praktykując pod jego okiem shintaido – Japoński system prowadzący do integracji ciała i głosu, poprzez trening oparty na tradycyjnym karate japońskim.

 

Zuna Vesan Kozankova

Zuna tańczy przez całe swoje życie, a taniec jest manifestacją jej taoistycznej duszy. Skończyła Koncerwatorium Tańca oraz Akademię Sztuki Performatywnej w Bratysławie. Odbyła także liczne kursy i warsztaty w Europie i Azji. Współpracuje zarówno ze słowackimi jaki zagranicznymi choreografami. W ostatnim czasie zajmowała się głównie studiowaniem tradycyjnej medycyny chińskiej, qi gongi taoizmu. Pracuje intensywnie ze swoim mężem Milanem Kozankiem (również tancerzem i choreografem) w dziedzinie choreografii oraz prowadzą wspólne badanie w sferze pedagogiki ruchu.

Po dwudziestu latach praktyki tanecznej za granicą oraz nauczania technik ruchu. Zuna rozwinęła i ugruntowała swój własny styl tańca. Jako nauczyciel łączy ze sobą głęboką wiedzę na temat świadomości ciała, kontakt improwizację, anatomię, zagadnienia z dziedziny spiralnej dynamiki ruchu oraz podstawy taoizmu, aby wzbogacić swoich uczniów o nowe doświadczenia ruchowe oraz rozwinąć ich kinetyczną inteligencję.

Zuna pracowała dotychczas jako nauczyciel i choreograf profesjonalnych zsepołów tanecznych w Bratysławie, Salzburgu, Wiedniu, Freiburgu, Leeds i Bangkoku oraz prowadziła warsztaty tańca w wielu krajach na całym świecie.

 

Beata Marecka –Zehetbauer

Certyfikowany Choreoterapeuta -Terapeuta Tańcem, pedagog tańca, improwizacji ruchu, symboliki ciała i eksperymentalnego teatru tańca (Institut für Tanz und Bewegungsdynamik, Essen, 1999-2007 asystent i tłumacz dr D.Kapperta), instruktor tańca kreatywnego, metody opartej o teorię ruchu R.Labana (Freies Musikzentrum, Monachium) oraz metody Life/Art Process (U.Schorn, Berlin), rytmik (Bildungswerk Rhythmik e.V., Bremen), kulturoznawca; pedagog ruchu funkcjonalnego (Internationale Gesellschaft, Rosalia Chladek, Wiedeń); od 1991 mieszka i pracuje w Austrii, jako pedagog tańca kreatywnego, improwizacji (Volkschochschule, Baden) i rytmiki (od 1996, Musikschule Triestingtal, Berndorf); tworzy i prowadzi projekty taneczno-terapeutyczne dla niepełnosprawnej młodzieży i dzieci ze szkoł specjalnych (Musikschule Triestingtal; Sonderpädagogisches Zentrum) oraz klas integracyjnych (Hauptschule), warsztaty i kursy rozwoju osobistego przez ruch i pracę z ciałem dla dorosłych w Austrii i Polsce; członek i pedagog Polskiego Stowarzyszenia Choreoterapii-PTT.

 

 

 

Iwona Olszowska

Założyciel, kierownik artystyczny Eksperymentalnego Studia Tańca EST, nauczyciel tańca współczesnego, improwizacji, kontakt improwizacji, świadomości ciała, wyrazu scenicznego, Somatic Movement Edukator w oparciu o Body Mind Centering choreograf, tancerka, performer.Uczy w Krakowie w Hurtowni Ruchu, na kursach instruktorskich, w Białymstoku, Łodzi. Prowadzi warsztaty w ośrodkach tańca na terenie Polski min. w Polskim Teatrze Tańca oraz na festiwalach tańca w Kaliszu, Poznaniu, Lublinie, Gdańsku.Uczyła również w Anglii, na Ukrainie, w Rosji, USA. Jako pedagog współpracowała z prywatnym studio aktorskim (Lart Studio). Uczy w krakowskiej PWST na wydziale aktorskim, wokalno-estradowym oraz aktor teatru tańca w Bytomiu, oraz na Uniwersytecie Rzeszowskim.Swoje doświadczenie opiera na wieloletniej różnorodnej edukacji. Pierwszy warsztat taneczny zdobywała w Studenckim Teatrze Tańca Kontrast, kolejne jako wolny słuchacz na Uniwersytetach: Alabama i George Mason (USA) oraz Calgary (Kanada), w studiach tańca Nowego Jorku oraz na warsztatach tańca organizowanychw kraju (techniki tańca współczesnego i modern).Jest absolwentem instruktorskiego kursu kwalifikacyjnego oraz Nowej Serii Edukacji dla Nauczycieli Tańca i Liderów Środowiska w Śląskim Teatrze Tańca. Szkoliła się warsztatowo z zakresu świadomości ciała: technik; Aleksandra, Feldenkraisa, Skinner Release, Kinetic Awarness, Pilates, elementy Jogi, Gyro Kinesis, 5 rytmów, Dance Allive, authentic movement, Analiza ruchu Labana, Bartinieff Body Foundamental, Butoh. Brała udział w couchingach improwizacji z Michaelem Chumacher, Martin Sonderkamp, Sebastian Prantl, Frank Handler, Diane Elshout-Holland, Yossi Berg, Lence Gries, Georg Blashke, Mark Tompkins- improwizacja jako performans.Kontakt improwizacji uczyła się min. od Andrew Harwood, Peter Bingham, Ray Chung, Chris Aiken, Eckhard Muller, Joerg Hassman, Danny Lepkof, Milan Kozanek, Ka Rastler, Steve Bats, Tal Anvi, Jenny Hack, członkowie Pilobolus, Bill Young, Daniel Werner, Benno Voorham, Nick Nodine, Yaniv Mintzer, Itay, Adrian Russi, Urs Staufer.Brała udział w festiwalach kontaktu w Warszawie, we Freiburgu, Moskwie , Wilnie/uczyła oraz na festiwalach improwizacji w Warszawie, Waszyngtonie, Nowym Jorku, Izraelu, Finlandii.Była opiekunem artystycznym wielu rodzimych oraz międzynarodowych projektów związanych z tańcem, przestrzenią publiczną oraz działaniami interakcyjnymi, min: projektu Unii Europejskiej- Pan European Art. Laboratory w Villi Decius w Krakowie, projektu Ocean City podjętego we współpracy z Urzędem Marszałkowskim w Krakowie, Tańcząca Wyspa Tolerancji.Współpracowała z amerykańskimi pedagogami -Linda Caldwell, Karen Studd, Maida WIthers, Melissa Monteros, Joe Alter, Risa Jaroslow, Liz Lerman, Leo Neirinck, Joan Lagee.Podejmuje współpracę z wieloma artystami, min. z fotografikami Aleksandrą Skurą i Jarosławem Baranikiem, z kompozytorami Przemysławem Ślusarczykiem i Michałem Bookovskim, z poetką Agnieszką Skierczyńską, z reżyserem Andrzejem Sadowskim,z muzykami Rafałem Drewnianym, Grzegorzem Zygmunt, z Gdańskim Teatrem Tańca, z tancerką Martą Pietruszką, z twórcą multimedialnym Marcinem Janusem, performerkami Renatą Piotrowską, Magdalena Przybysz, Ewą Szubstarską.Jest autorką autorskich choreografii dla EST. Obecnie tworzy projekty site specyfic, plenery: „Klub samotnych serc, Autoshow, Tramwaj zwany podążaniem, Płaczące krzesła”, oparte w dużej mierze na improwizacji.Tworzy choreografie teatralne, (Teatr Stary – “Wspólny pokój”,” Kabarety”, Teatr im Kochanowskiego w Opolu -”Tumor Mózgowicz”, Teatr STU – „Trupa Tomasza Dropsa”,” Sztuka kochania”, „Królowa i Szekspir” Teatr im Bogusławskiego w Kaliszu „Krwawe gody”, Teatr Muzyczny w Gliwicach „Chicago”, Loch Camelot „Takie większe wesele”, Teatr Rozmaitości „Uroczystość” reżyseria Grzegorz Jarzyna, Teatr Ludowy „Księżniczka Turandot”, „Wieczór trzech króli”, Teatr Słowackiego „Juvenilium Permanens” , Polski Teatr tańca „Związki rzeczowe”.

Tańczy i tworzy repertuar solowy.Tańczyła w USA/Nowy Jork, Washington DC, w Kanadzie (Calgary), w Finlandii (Oulu), na Ukrainie (Odessa), na Mołdawii (Kisziniew), w Rosji (Petersburg, Pskow), w Anglii (Dartington College), w Norwegii (Tromso), w Szwecji (Geteborg), w Finlandii (Helsinki), w Niemczech (Sztutgart, Berlin), w Austrii (Graz, Wiedeń), we Włoszech (Florencja, Bielle), w Portugalii (Lizbona), w Czechach (Opava), w Polsce wraz z EST oraz indywidualnie na festiwalach tańca współczesnego, muzycznych i teatrów alternatywnych), tańczyła w Gdańskim Teatrze Tańca.

Wielokrotnie nagradzana na festiwalach za choreografie, konsekwentną kontynuację własnej drogi twórczej, osobowość sceniczną. Stypendystka Fundacji Batorego (ArtsLink w Nowym Jorku, Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Kuratora Oświaty i Wychowania. Spektakl „Kilka piosenek o miłości” uznano za najlepsze solo 2009 przez redakcje Nowy Taniec.

Więcej informacji www.iwonaolszowska.pl

 

 

 

Inga Schorowska

Absolwentka rehabilitacji wrocławskiej Akademii Wychowania Fizycznego. Od 1995 roku studiuje w Oslo Technikę Alexandra pod kierunkiem Nigela Hornby, pierwszego nauczyciela tej techniki w Norwegii. Jest uczennicą Wielkiego Mistrza Choa Kok Sui, twórcy metody Uzdrawiania Pranicznego. Działa jako uzdrowiciel praniczny od wielu lat w Polsce i zagranicą (w Norwegii, Szwecji, Anglii i Indiach).

W 2005 r. odebrała dyplom instruktora soma-yogi z rąk twórczyni metody – Danielle Munoz. Od tej pory prowadzi warsztaty soma-yogi oraz Techniki Alexandra. Organizuje i prowadzi spotkania medytacyjne Pokoju Dla Świata i Shyam Dhyaan w Polsce, Norwegii i Wielkiej Brytanii. Studiuje i praktykuję raja yogę w Międzynarodowym Instytucie Medytacji pod kierunkiem Swamiego Shyama w Kullu w Indiach.