1.Inauguracja Festiwalu

Koncert zespołu Nesztojegore w składzie:

Natasza Sołtanowicz – wokal, skrzypce

Marta Gniadek – klarnet

Hanna Włodarczyk – gitara

Amadeusz Naczyński – instrumenty perkusyjne

Sławek Kosmala – bas

Muzyka współczesnego Nesztojegore to mieszanina dźwięków świata, to wszystkie muzyczne wibracje, jakie pozostawili po sobie w świecie dawni Nesztojegorczycy.

2.Otwarta Scena Tańca 

Pokazy prac performerów, improwizatorów, grup tanecznych, mini spektakle. Pokazy efektów pracy ścieżek twórczych festiwalu.

Otwarta Scena Tańca daje możliwość zaprezentowania swojej pracy szerszej publiczności artystom w szczególności debiutantom.

Wśród pokazów znajdą się zarówno przedstawienia amatorów jak i profesjonalistów, performance nauczycieli.

Obowiązują wcześniejsze zapisy osób chętnych do wystąpienia podczas Otwartej Sceny Tańca.

Istnieje również możliwość pokazów spontanicznych – powstałych w trakcie festiwalu w ramach wymiany uczestników.

Wystąpią:

1. „Tansitional Pathway” Teatr Tańca ANIMA, choreografia Magdalena          Radłowska, 15 min

 

2. Jakub Gontarski solo

–      Zwierzęce  MOMENTUM a ludzka potrzeba  definiowania –  20 min                      

 

3.  SPEKTAKL TANECZNY ” BOHAHAHATERSKO …”

czas trwania: 20 minut

ruszają się : Natalia Kuźnik, Monika Berlińska, Aldona Jankowiak, Magdalena Mierzejewska, Małgorzata Socha, Małgorzata Wiśniewski, Martynia Fekecz
reżyseria i choreografia: Dorota Radwańska
opis :
Szlachetni więźniowie swoich prostych codzienności odkrywają bohatera w prostych rzeczach. Dla czystej przyjemności wejdź i spotkaj suszarkę, buta, wzrok, poszewkę lub rękawiczkę i odkryj w nich bohahahatera.

 

4. „Blue” Tommy Polok, solo improwizacja 10-15 min

 

5. Grażyna Słabon- „work in progress” 5 min.

 

6. Performance improwizacji nauczycieli

 

3.Performance nauczycieli

 

4.Atak Przestrzeni Miejskiej 

Próba animacji przypadkowych przechodniów oraz przestrzeni miejskiej (parków, centrów handlowych, etc.) w kontekście tańca i ruchu.

Akcja ma na celu sprowokować do tańca i umożliwić aktywne włączenie się społeczności Wrocławia w festiwal.

Projekt, wcześniej strukturalnie przygotowany i przedstawiony uczestnikom, będzie bazować głównie na improwizacji w otwartej przestrzeni.

Zostanie zrealizowany na ok.2 tygodnie przed festiwalem jako wydarzenie promujące festiwal oraz jedną z jego idei – docieranie

do szerszej grupy odbiorców z możliwościami, jakie daje taniec.

 

5.Wystawa fotografii 

Rejestracja fotograficzna Festiwalu CYRKULACJE odbywa się dzięki współpracy z Międzynarodowym Forum Fotografii „Kwadrat”.

Wystawa fotograficzna, na którą materiały zebrane zostały podczas II edycji Wrocławskiego Festiwalu Ruchu CYRKULACJE oraz

CYRKULACJI półOBRÓT (3-dniowe warsztaty taneczne) została zaprezentowana w Teatrze im. Norwida w Jeleniej Górze.

Atmosfera i wrażenia artystyczne wywołane tymi zdjęciami stały się inspiracją do zorganizowania  podczas „finisażu” wystawy – warsztatu ruchowego,

w celu przybliżenia  uczestnikom idei festiwalu.”Fotografowanie tańca i scenicznego ruchu jest bardzo trudnym zadaniem (…) W centrum zainteresowania fotografów byli ludzie,

ich ciała (czasem fragmenty ciał), ich gesty, tworzące się między ludźmi relacje, ale także sposób, w jaki ich ciała definiowały otaczającą je przestrzeń (…)

Są to opowieści o skupieniu, o ruchu, który bywa też medytacją, o dotyku wyznaczającym granice ciał i o dotyku otwierającym przestrzeń ciała.”

kurator wystawy Marek Śnieciński

 

6.Spotkanie z nauczycielami i koncert inaugurujący otwarcie Festiwalu

Pierwszego dnia festiwalu planujemy uroczyste spotkanie otwierające festiwal.Spotkanie odbędzie się w nowej przestrzeni Instytutu im.Jerzego Grotowskiego we Wrocławiu przy przejściu Żelaźniczym  –CafeTHEA.

Podczas spotkania każdy z nauczycieli przedstawi krótko charakterystykę swojej ścieżki twórczej i lekcji otwartych. Będzie okazja do

zadawania pytań dotyczących metod i sposobów pracy nauczycieli. Spotkanie ma za zadanie zintegrować uczestników festiwalu,

dać szansę spotkania z nauczycielami i wyboru zajęć oraz ścieżek podczas festiwalu.

Po części oficjalnej planowany jest koncert muzyczny inaugurujący festiwal. Koncert będzie okazją do zapoznania się uczestników,

wspólnej zabawy oraz swobodnej ekspresji w ruchu i tańcu.

 

7.Performance improwizacji solowej Zuny Vesan Kozankovej

 „Dedykuję mój mały taniec solowy całej wodzie naszej planety”

„I dedicate this little dance piece to all the water of our planet”

 

8. Pokaz Indyjskiego tańca Kućipudi w wykonaniu  Chitrangee Uppamah

 szczegółowe informacje   http://www.grotowski-institute.art.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=1249&Itemid=219

 

9.Prezentacja pokazu pracy Studia Matejki wraz z wykładem Milana Kozanka

ZERO POINT: The Moment Before and After– prezentacja laboratorium teatralnego Studio Matejka 

Działające przy Instytucie im. Jerzego Grotowskiego we Wrocławiu Studio Matejka zostało założone przez słowackiego performera Mateja Matejkę.

Głównym nurtem pracy Studia są poszukiwania teatralne w których przede wszystkim wykorzystuje się  ekspresję  ciała aktora. Studio Matejka jest

miejscem łączącym język teatru i  tańca, gdzie rozszerzając możliwości ekspresji performera chcemy znaleźć metaforę  przybliżającą się współczesnemu

człowiekowi i duchowi naszej epoki. Jesteśmy głęboko zainteresowani procesem fizycznej percepcji w celu rozpoznawania ludzkiej oryginalności,

budowania fizycznej artykulacji, przejrzystości oraz twórczej metafory.

Pokaz poprzedzony zostanie wykładem na temat pracy w procesie twórczym Milana Kozanka.

 

Ze względu na ograniczona ilość miejsc na Pokaz, konieczne wcześniejsze zapisy pod adresem: dorota@taniecruchimprowizacja.pl

 

10.Finałowy Jam Improwizacji tanecznej z muzyką na żywo 

Jam to otwarte taneczno-muzyczne spotkanie. Nazwa wywodzi się od „jam session”, czyli spotkań muzyków w celu praktykowania wspólnej

improwizacji i poszerzania granic formy. Jam taneczny improwizacji w kontakcie jest praktyką obecności i uważności w przestrzeni i wobec partnerów,

jest także praktyką twórczego i spontanicznego ruchu. Stwarza możliwość dla improwizacji solo, w duecie, w większych grupach. Założeniem Jamu

finałowego jest twórcze spotkanie tancerzy i muzyków, wzajemna inspiracja i szukanie dialogu między muzyką i ruchem improwizowanym.

W tym roku podczas finałowego Jamu , muzyczną nutę „zacyrkuluje” min:

 

Piotr Łyszkiewicz Saksofonista,kompozytor, improwizator. Współzałożyciel zespołu Ziemia Planeta Ludzi oraz freejazzowego P.K.P. Trio. Występował z awangardowym multiinstrumentalistą z Niemiec Ove Volquartzem. Bierze udział w interdyscyplinarnych
projektach z tancerzami contact-improvisation, współprcuje z teatrem tańca. Uczestniczył w nagraniu drugiej płyty
nominowanego do nagrody ”Paszporty Polityki 2011” zespołu Ballady i Romanse.
Zdobył wyróżnienie na VII Konkursie Kompozytorskim im. Krzysztofa Komedy w 2011.

 

Alexander Judd

Uczył się gry na skrzypcach, pianinie oraz zasad kompozycji muzycznej w Guildhall School of Music and Drama w Lodynie zanim zaczął studia muzyczne w Goldsmiths College na Uniwersytecie Londyńskim. Alex grał na skrzypcach w wielu znaczących orkiestrach. Od 10 lat pracuje też jako muzyk sesyjny. Ostatnio współpracuje z brytyjską formacją The Noisettes. Jest członkiem zespołu Glass Pear, który po zeszłorocznej trasie koncertowej podbił Amerykańskie radio i wiodące programy telewizyjne czego efektem było między innymi nagranie ścieżki dźwiękowej do takich seriali jak Chirurdzy, 90210 czy Vampire Diaries. Alex tworzy także muzykę dla projektów tanecznych i teatralnych, komponuje między innymi dla teatru tańca Anima, LML Company, Teatr tańca “Dawka energii”.

 

Sam Alty

 

Samuel Alty przyjechal z Nowej Zelandii. Jest kompozytorem, gitarzysta oraz muzykiem cyrkowym. Ukonczyl studia w Dartington College of Arts w Wielkiej Brytanii. Od kilku miesiecy mieszka we Wroclawiu, gdzie studiuje MA in Acting w Teatrze Piesn Kozla, komponuje oraz szuka inspiracji do kolejnych podrozy. Od 10 lat tanczy kontakt improwizacje.

 

 

Serdecznie Zapraszamy na Finał:-)!